Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2024-06-07

Comeback på Le Peloton!










Hej och god morgon på dig! 

En ledig klämdag för min del då jag lyxat till det med en fyradagarshelg. Tänkte fokusera på solljus och cykling idag. Sen ska jag ner på stan och äta en langos har jag bestämt. Här i Falun så pågår Å-festen för fullt.  

I förrgår gjorde jag blogg-comeback och igår så gjorde jag Le Peloton-comeback. Jag har inte kört Le Peloton på flera månader men nu ska jag väl hitta tillbaka till mina gamla gängor tänkte jag så det var bara att rycka plåstret när jag ändå var ledig och hade gott om tid. Dessutom ville jag cykla en del på förmiddagen innan regnet kom. 

Det var ett stort gäng sommar-cyklister på plats när jag kom till samlingen. Nästan alla på landsvägscyklar men fem av oss hade gravel. Vi slog på stort och körde grus-rundan som vi normalt sett annars gör på hösten och in mot vintern. Så det blev en Le Peloton gravel edition. På passet med Markus häromdagen så gjorde det riktigt ont i benen så jag befarade samma känsla igår men det kändes istället riktigt bra. Grym känsla. Så att köra Le Peloton gick lite som en dans. Därefter var vi några som skarvade runt Varpan och därefter skarvade jag lite med Jesper och sedan skarvade jag lite på egen hand också. Det bästa av flera världar med andra ord. Med kilometern kvar hem så började det regna så jag klarade mig bra även med vädret. 

Jesper fångade mig på bild under gårdagens skarv. 


Gårdagens runda:



Nu ska jag ta tag i dagen, äta en frukost, cykla några timmar, kanske åka till grannstaden för en tur i några butiker och sedan blir det langos till middag här i Falun. Ha en fin dag så hörs vi snart igen! 


_____________ 
Vill du ha rabatt på cykelprodukter? Genom några av mina samarbeten kan jag erbjuda följande rabatter:
Den här länken ger 10% på Sirokos produkter: https://srko.co/henrikoijer 
Koden henrikoijer15! ger dig 15% rabatt hos www.tenson.se
Koden LIMAR30OIJER ger 30% på www.limar.com
Koden Henrik10 ger 10% på https://hypericenordic.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar