Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2024-06-05

Comeback!








Hej och god morgon,

Dags för comeback i bloggvärlden igen. 

Jag har lämnat en helg bakom mig som tävlingsledare för Lugnet XCO och Lugnet XCC. Två internationella MTB-tävlingar som också var deltävling #6 & #7 i SWE-Cup. Lite trassel med tidtagningssystemet på morgonen på lördagen gjorde det svettigt i mål- och tidtagningsrummet men efter att det hade åtgärdats så flöt allt på bra resten av helgen. Vilket grymt jobb alla funktionärer har gjort som gör att tävlingarna blir så bra som dom blir. Alla ideella arbetstimmar som läggs ner skapar förutsättningar för våra elitåkare att mäta sina krafter, att ungdomar och veteraner får ha kul med sina kompisar och att nybörjare introduceras i MTB-sportens magiska värld. 

Det här betyget från kommissariegruppen kan man ju skriva ut och rama in känner jag, klapp på axeln till alla er som bidrog;
"Vi alla kommissarier hade bara lovord att säga om tävlingen. Professionellt arrangemang, duktiga funktionärer och fantastiska banor."

Visst, det finns alltid saker att skruva på, finjustera, tänka om och göra bättre till nästa år. Stort tack till alla som kommit till mig med er feedback, jag har skrivit ner varenda sak. Några luftade jag på SWE-Cup-mötet med SCF igår och några tar jag med mig internt för nästa års arrangemang. Har du feedback eller vill vara med och hjälpa till på ett eller annat vis med nästa års tävling så maila mig på henrikoijer@gmail.com 



Nu när jag har lite mer fritid igen så ska jag prioritera upp annat som har fått stå tillbaka en stund. Som bloggandet och det egna cyklandet. Förra veckan så blev det totalt 2½ timme träning fördelat över 4 pass. Igår så tränade jag drygt 2½ timme på ett pass. Det kändes lite att jag inte var i toppform och så fick jag cykla med alltid så starke Markus Porath som är här i trakten. Jag stod för rundan och han för kraften. Jag ville först inte erkänna att det kändes i benen, ni vet när man bara biter ihop och gör sitt bästa för att inte visa något. Men till slut så sa jag det ändå att det gjorde lite ont i benen. Karln är stark och det kan han gott få höra! 




Dags att blicka framåt och uppåt. Älskar livet. På återhörande, inom kort! 


_____________ 
Vill du ha rabatt på cykelprodukter? Genom några av mina samarbeten kan jag erbjuda följande rabatter:
Den här länken ger 10% på Sirokos produkter: https://srko.co/henrikoijer 
Koden henrikoijer15! ger dig 15% rabatt hos www.tenson.se
Koden LIMAR30OIJER ger 30% på www.limar.com
Koden Henrik10 ger 10% på https://hypericenordic.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar