Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2024-06-22

Långpass med Stenerhag


Hej och god morgon på dig! 

Igår så slog jag och Jennie Stenerhag följe på ett distanspass på våra MTB-cyklar. Ingen bestämd runda utan vi styrde upp den allt eftersom. Det passar oss alldeles utmärkt att göra så och vi fick uppleva några fina och nya ställen. 

Vi möttes redan strax efter åtta på morgonen vilket passade mig utmärkt en midsommarafton där jag hade fullt upp på eftermiddagen och kvällen. Vi var nog knappt tysta en minut i sträck någon gång under rundan utan hade mycket att snacka om. Allt mellan himmel och jord. Supertrevligt! 

Jag fick ihop fyra timmar och 18 minuter cykling vilket kändes bra för jag vill både få till några längre pass och en bra total träningsmängd. 


Det blev en snabb och god frukost innan jag tog ut min grymma fincykel i solen.

Vi besökte vattenfallen norr om Valshed.

Vi besökte en stig som jag cyklat många gånger förut, men det var några år sedan nu... Den hade både vuxit igen och fått en massa nedfallna träd över sig. Så det blev lite av ett äventyr i några hundra meter.


På slutet så valde Jennie stigarna och då blev det lite bättre. 






Jag avslutade rundan med lite egentid. Jag kom hem, städade inför att Ebbah skulle ha ett 10-tal gäster här och sedan tog jag mig först till Gullnäsgården för midsommarfirande och efter det så gick färden vidare till min bror med familj för midsommarmat, grill, efterrätt, kubb och pilkastning. 

En typiskt bra dag. Därefter så ägnade jag en del av natten åt att städa här hemma. Det ska ju göras det med. 

Ha nu en fantastisk lördag så hörs vi snart igen, hoj! 


_____________ 
Vill du ha rabatt på cykelprodukter? Genom några av mina samarbeten kan jag erbjuda följande rabatter:
Den här länken ger 10% på Sirokos produkter: https://srko.co/henrikoijer 
Koden henrikoijer15! ger dig 15% rabatt hos www.tenson.se
Koden LIMAR30OIJER ger 30% på www.limar.com
Koden Henrik10 ger 10% på https://hypericenordic.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar