Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2024-05-27

10-milare








Hej och god morgon på dig! 

Igår blev det en till lite längre cykeltur. I distans mätt så var den längre än lördagens runda men i tid mätt så blev den kortare. Lördagens runda var mer äventyrs-gravel och gårdagens var nog 50/50 asfalt och grus. 

Först asfalt över Sörskog och bort till Övre Gärdsjö. Där började jag smyga in lite grus mot Rättvik. Lite blandat grus och asfalt till jag lämnade riksvägen mellan Rättvik och Leksand och tog banvallen hem. 

Tyvärr så var det inte mina bästa ben men en Cola och Japp i Rättvik hade en positiv inverkan på känslan. 102 kilometer på 3:46 vilket gav en snitthastighet på 27 km/h. Det var jag ändå nöjd med. 


När jag kom hem så cyklade jag ner till en av våra badplatser, tog av mig hjälm, glasögon, cykeltröja, cykelskor och strumpor. Så gick jag ner i vattnet, simmade lite kort och doppade mig. Uppfriskande och skönt! Jag har som ett mål i år att jag ska försöka lära mig att uppskatta bad. Hittills har jag klarat av ett kallbad i isvak i slutet på mars där jag gick ner till midjan. Sedan två dopp tidigare i år och nu några simtag. Faktum är att denna helg så har jag känt att jag VILL bada. Inte bara känt att jag ska behöva tvinga mig i för att lära mig som det varit tidigare. Så det går kanske att lära en gammal hund att bada?



Det har varit en del reklam från Googles annonsering här på sidan. Det var irriterande mycket och för vissa också innehåll som inte matchar mina värderingar. Nu ska jag nog ha fått bort det mesta skulle jag tro. 

Efter cykling och bad så blev det en middag bestående av rester, ideellt jobb med Lugnet XCO&XCC, en promenad med min 79-åriga granne och så lite mer ideellt jobb med XCO&XCC sent på kvällen/natten. 
Jag har varit del av arrangemanget 2022, samt nu då tävlingsledare 2023 och 2024. Det luktar deltagarrekord. för denna period åtminstone! För helgen som helhet så är det redan deltagarrekord. Denna vecka smäller det till med tävlingar i dagarna två under helgen. Det är en del problemlösning och ibland känns det som att man lägger ett stort pussel där vissa bitar hänger i luften. Men så bara faller bitarna på plats och allt blir bra till slut. 


Tack för att du läste dagens blogginlägg. Vi hörs snart igen, hoj! 

_____________ 
Vill du ha rabatt på cykelprodukter? Genom några av mina samarbeten kan jag erbjuda följande rabatter:
Den här länken ger 10% på Sirokos produkter: https://srko.co/henrikoijer 
Koden henrikoijer15! ger dig 15% rabatt hos www.tenson.se
Koden LIMAR30OIJER ger 30% på www.limar.com
Koden Henrik10 ger 10% på https://hypericenordic.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar