Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2024-05-04

Dammade av min MTB i kvällssolen


Hej på dig!

Vilken kväll det var igår, helt underbar. Idag är många av er som läser här i Skövde för att köra första deltävlingen i Långloppscupen. Jag hoppas att det går bra för er och det ska bli kul att få läsa resultatlistan efteråt. 

Igår så tog jag ner min MTB från där den hängt sedan i oktober. Pumpade däcken, smorde kedjan och bytte batteri till bakväxeln. Sedan så var den redo. 

Bokstavligt talat så dammade jag av min MTB.

Soliga och varma dagar så passerar det alltid massor av cyklister utanför huset. Igår när jag precis börjat cykla så mötte jag Jon Ström och Jennie Stenerhag. Jennie skulle vända tillbaka mot Grycksbo så vi tog sälllskap dit. 

Väl i Grycksbo så tog jag grusvägen upp mot Norlingberg. Härlig kvälssol och långa skuggor.

Det blev en tur längs Törnbergs väg, svårt att få en bättre start på MTB-säsongen än så.


Gårdagens runda:


Känslan i kroppen var väl sådär. Hade inte tränat sedan i söndags, hade feber i början av veckan också så att jag hade väl inte heller väntat mig att känslan skulle vara på topp. Men det var en fantastisk kväll så den totala känslan var ändå hur bra som helst. Dessutom så var känslan på cykeln väldigt bra och jag tyckte att det gick bra även på stigarna. Kanske sitter det en del i muskelminnet och ryggmärgen ändå. 

Idag blir det den varmaste dagen på året med en prognos som säger 23 grader och sol. Sedan vänder det och från imorgon är det 10-15 grader i prognosen så idag ska jag njuta. Hoppas att du också njuter av dagen så hörs vi här snart igen, hoj! 


_____________ 
Vill du ha rabatt på cykelprodukter? Genom några av mina samarbeten kan jag erbjuda följande rabatter:
Den här länken ger 10% på Sirokos produkter: https://srko.co/henrikoijer 
Koden henrikoijer15! ger dig 15% rabatt hos www.tenson.se
Koden LIMAR30OIJER ger 30% på www.limar.com
Koden Henrik10 ger 10% på https://hypericenordic.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar