Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2024-05-26

Lugnet XCO-helgen närmar sig och jag har cyklat gravel (igen..)


Hej och god morgon!

Gårdagens runda var verkligen en 10/10. Lite inspirerad av en cyklist som frågade mig om en runda i fredags så gjorde jag en runda åt mig själv igår innan jag stack ut. Snickrade ihop en i Garmin Connect och den blev himla bra faktiskt. Kanske inget för cyklister som bara gillar snabba och breda grusvägar, men om du kan tänka dig att ta dig bort från dom större grusvägarna och till och med köra något stigavsnitt så var denna en riktig topprunda. Jag fick till och med gå med cykeln typ 30 meter, men vad gör man inte om man vill nå alla fina platser som erbjuds...

Under förmiddagen så snickrade jag ihop en runda. Inte helt perfekt, men nästan. 



Njutgrus och Törnbergs väg fick jag med i inledningen av rundan.

Hittade den sötaste cykelverkstaden ni någonsin har sett, väl? 

Min typ av gravel-cykling är en variation av alla underlag man kan cykla med en gravel-cykel. Den här sträckan var riktigt fin, den med. 

Här fick jag en liten överraskning då man hade asfalterat det jag trodde skulle vara en grusväg. Det är väl sällan som utvecklingen går åt det hållet. 

Det är något speciellt med den där gamla kvarnbyggnaden. Som hämtad ur en saga.
 
Passade på att damma av finkläderna för att få lite extra sommarkänsla. Tröjan kan du få för 417:- och byxorna för 940:-. Men bara om du köper plaggen via min samarbetslänk: https://srko.co/henrikoijer 


Klassiska backen upp till Hackmora. 

Den där känslan när man har varit ute i runt tre timmar befinner sig mellan ingenstans och jag vet inte var och så möter man Frej där. Hej, Frej! 

Bara en annan vinkel för att bjuda på lite variation.

Här låg solen perfekt, vinden i ryggen och kanske en mil hem. Så himla fin tur! 

Det här är gårdagens runda. Jag skulle kunna rekommendera den men jag åkte kanske lite snett på något ställe och jag KAN ha passerat en plats där obehöriga äga ej tillträde. Jag säger inte att det är så, men det skulle kunna ha hänt. 




Det har inte bloggats så frekvent på slutet så jag vet inte om jag nämnt det så mycket tidigare, men jag är tävlingsledare för Lugnet XCO-helgen nästa vecka. 1:a och 2:a juni. Kom dit, titta, heja och tävla! 
På lördagen så kör vi klassiska Lugnet XCO och på söndagen så kör vi korta och täta tävlingar nere på stadion i form av Lugnet XCC. Räkna med 20 minuter stenhård racing.

Sista dag för ordinarie anmälan är idag söndag så anmäl dig och påminn alla dina cykelkompisar om att göra detsamma. 
Info, anmälan Lugnet XCO 1:a juni: https://www.sportstiming.se/event/14303 
Info, anmälan Lugnet XCC 2:a juni: https://www.sportstiming.se/event/14304

Några mindre justeringar har gjorts på banan, främst nere på stadion-området. 


Jag hoppas att vi ses på Lugnet nästa vecka. Om du vill så finns det fortfarande några funktionärsplatser lediga och jag behöver DIG. Hör av dig om du kan tänka dig att hjälpa till under någon- eller båda dagarna. 



Annars så är min plan att tugga igång bloggandet mer igen. Det kanske dock dröjer till efter Lugnet XCO men håll ut och håll i så hörs vi snart här igen. Jag har så mycket att berätta...

Tack för att du läste, hoppas att du njuter av sommarvädret och att vi ses snart. Ha det bäst! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar