Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2024-04-14

12 mil gravel-cykling!











Hej och god morgon på dig! 

Amstel Gold Race och världscupen i XCO på programmet idag. Igår blev det 12 mil gravel-cykling med Mattias och Jesper. Jag fick en fråga om jag ville hänga med och det var väl ungefär precis vad jag behövde det. Samling 07:30 vilket kan tyckas vara tidigt en lördagsmorgon men om man, som jag, har vaknat 05:20 så är det inga problem. Mattias och Jesper håller på med heat-mapping vilket väl kan sammanfattas med att de vill åka vägar de aldrig cyklat på förut för att fylla en karta med vilka vägar de cyklat. Så det blir inte bara raka vägen mellan orter om man säger så. Väldigt trevligt att få se lite nytt på rundorna och bara guidas runt. 

Det har ju gått lite sådär för mig på slutet och vi cyklade 3 timmar och 15 minuter innan fikat. Så jag hann börja bli ganska krispig innan vi stannade till vid Gustafs Café. Jag var dock inte den enda som blev lite krispig. På hemvägen gick det sedan lite bättre för då var jag inte längre krispigast. Bra pass och lite misär också då det började regna ungefär en kvart innan fikat. Lite misär är bra att få uppleva emellanåt så att resten av livet blir lite lättare. 

Vad jag behövde igår var distanspass och lite socialt umgänge. Kombinationen är ju oslagbar. 

Fikat på Gustafs café är också oslagbart. Det kom in två andra sällskap med cyklister under den korta tid vi satt där. Rekommenderas om ni är ute och cyklar och vill göra ett stopp. 

Mattias tog någon bild där jag blev med också, här är en:

Jesper är flitig på att dokumentera sina rundor och här är tre av hans bilder:




Gårdagens runda:


Ungefär samtidigt som jag kom hem vid 12:30 så sprack himlen upp igen och eftermiddagen blev riktigt fin. Idag är det en dag med regn men dom dagarna behövs dom också. Jag har nu en tolv dagar lång stegsvit och idag skulle den kunna ta slut om jag inte anstränger mig lite. Kanske gör jag det, kanske släpper jag stegsviten då jag inte tänker ha som mål att alltid gå mycket varje dag. 

Nej, nu blir det andra bullar och lite inomhusträning om ett tag. På återhörande! 


_____________ 
Vill du ha rabatt på cykelprodukter? Genom några av mina samarbeten kan jag erbjuda följande rabatter:
Den här länken ger 10% på Sirokos produkter: https://srko.co/henrikoijer 
Koden henrikoijer15! ger dig 15% rabatt hos www.tenson.se
Koden LIMAR30OIJER ger 30% på www.limar.com
Koden Henrik10 ger 10% på https://hypericenordic.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar