Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2024-04-12

Om att gå långt

Hej och god morgon! 

Det är fredag och jag har, enligt Strava, tränat 1 timme och 3 minuter denna veckan. Fördelat på två pass. Det går lite sådär för mig och min träning nu men om vi ska se det positivt så har jag åtminstone tränat två av fyra dagar och nu tänkte jag träna på dom tre dagarna som återstår av veckan. Så det går nog att skrapa ihop lite träningstid ändå ska ni se. 

Igår hade jag kunnat träna men jag var med Lasse vid mamma och Lasses sommastuga för att få hem det som ska bli något års vedförbrukning. Så det blev lite kroppsarbete ändå. Gjorde sedan mina ryggövningar på kvällen och jag känner inte av några problem med ryggen idag. Tänk så bra att jag fick diskbråck så att jag äntligen började träna min rygg.


Bilden högst upp tog jag häromdagen. Jag har börjat med lunchpromenader på jobbet. Inte varje dag, men flera gånger i veckan åtminstone. Det brukar jag lägga ut en Instagram story om, så följer ni mig där så känner ni redan till detta. Följer ni mig inte där så är det väl dags nu. Nåväl, min arbetsplats är i ett fult industriområde i Borlänge så jag brukar lägga ut någon bild från industriområdet som jag går i. Häromdagen så pratade jag med en kollega om lunchpromenaderna varpå kollegan sa något om att det kanske fanns ett naturreservat i närheten. Då slog det mig att jag faktiskt sett något om det på en karta för några år sedan. Mycket riktigt så finns det ett litet reservat nedanför industriområdet. 

Så mina lunchpromenader blev genast mycket finare. Detta har jag alltså fem minuter till:





Mitt dagliga stegmål i klockan är 8000 steg och det har jag nu klarat av 10 dagar i rad. Mitt personliga rekord, enligt klockan, är att gå minst 8000 steg om dagen i just 10 dagar så om jag går 8000+ steg idag så blir det nytt rekord. Det är troligen det mesta någonsin då jag innan min tid med smarta klockor inte gick speciellt mycket. Det har jag aldrig gjort. Som cyklist så har det mest bara varit jobbigt att gå och slöseri med benens fräschhet. 

Sedan några år tillbaka har jag gått någon gång då och då men sedan denna vinter så går jag rätt ofta. Har funnit det väldigt trivsamt och det är inte alls lika jobbigt som förr, när man väl kommit in i det. Nu känns det lätt och jag skulle kunna vandra i timmar utan att klaga. 

Så nu vet ni det också. Nu kör vi fredag, först jobb och sedan lite träning på det och därefter två lediga dagar. 

Så himla härligt. 


_____________ 
Vill du ha rabatt på cykelprodukter? Genom några av mina samarbeten kan jag erbjuda följande rabatter:
Den här länken ger 10% på Sirokos produkter: https://srko.co/henrikoijer 
Koden henrikoijer15! ger dig 15% rabatt hos www.tenson.se
Koden LIMAR30OIJER ger 30% på www.limar.com
Koden Henrik10 ger 10% på https://hypericenordic.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar