Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-02-15

Samarathon stage 2

Hej och god morgon från bussen på väg mot start!

Idag är det dags för den tredje och längsta etappen. 86 kilometer ska besegras och gårdagens 76 kilometer tog drygt fem timmar. Å andra sidan så är banprofilen snällare idag.

Igår lyfte vi oss jämfört med prologen och kunde rulla in som åtta trots punktering under loppet. Klar förbättring mot den 13:e plats vi inkasserade på prologen.
Det var inte fullt lika varmt igår heller, men solen steker ju ändå vilket kändes på min bleka kropp. Trots solskyddsfaktor 30 så grillades jag så mot slutet tog jag faktiskt på armvärmare för att skydda armarna från solen. Idag startar vi på högre höjd än målet och det blåser en del, så jag tänkte köra armvärmare hela loppet, så slipper jag fundera på det.

I vanlig ordning så gjorde jag en vlog från gårdagen som ni kan se nedan. Lämna gärna en kommentar eller en stöd-prenumereration om du gillar den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar