Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-02-02

Se Cyclocross-VM och bancykel-SM live

En bild som Ola tog på mig, den där dagen då jag cyklade velodrom.

Hej och god morgon!

Minns ni hösten 2013 när jag tog en grundkurs på Velodromen? Det var faktiskt första och hittills enda gången som jag cyklat på vår velodrom. Eller någon velodrom överhuvudtaget. Det är liksom bara inte riktigt min grej, kul att titta på men jag trivs inte med att cykla runt runt. Förr körde vi på friidrottsbanan inne på Lugnet och jag minns också det som något jag inte trivdes med. Jag har lätt för att bli snurrig och kan till exempel inte gunga i en vanlig gunga speciellt länge innan jag blir illamående. Åka karusell är inte heller alltid något för mig. Jag blir absolut inte riktigt lika illamående när jag cyklar runt runt, men det känns ändå inte bra. Så jag låter bli.

Jag tänkte bara skriva det nu, så att ni vet varför jag inte kör velodrom. Tävlingarna där är roliga att titta på och det är en fantastisk arena som vi har här i Falun. Men inte min kopp med te som utövare helt enkelt.

I helgen körs SM i bancykling på Velodromen här i Falun. Första start har redan gått, då det skedde klockan 09:00 idag. Förmiddagspasset innehåller kval och korta tempolopp. Se program här. Eftermiddagspasset startar klockan 14:00 och innehåller matchsprint och förföljelselopp. Se program här.  Imorgon är det start 09:00 igen och då körs Scratch, tempo, eliminering och poänglopp. Alltså fler cyklister på banan samtidigt. Se program här. Vi ska dit och kika lite, får se om det blir idag och imorgon eller bara imorgon.
Har ni möjlighet så tar er till Velodromen för att kika live.

Om ni vill uppleva cykel vid datorn så kan ni se Cyclocross-VM från Bogense i Danmark denna helg!

Herrar juniorer idag 11:00:


Herrar U23 idag 13:00


Damer elit idag 15:00


Damer U23 imorgon 11:00


Herrar elit imorgon 15:00

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar