2019-02-18

Samarathon Desert MTB Race etapp 4 - tävlade mot proffsen!

Hej och god morgon från Sverige!

Har precis släppt av Linda vid tåget och ska därmed börja min arbetsdag lite tidigare än vanligt. Men först ett blogginlägg. Det blev inget blogginlägg igår, ber om ursäkt med det. Lyckades dock få ut den dagliga vloggen, så den kunde ni hitta på min YouTube-kanal igår kväll. Eller längre ner i detta blogginlägg.

Gårdagen spenderades annars mest med att resa. Från hotellet i Tel Aviv och hem till Gamla Grycksbovägen i Falun på lite drygt tolv timmar. Allt gick dock relativt smidigt och bra. Något trötta är vi väl kanske ändå, Linda och jag. Klent med sömn senaste dagarna i Israel och så upp 04:30 i morse på det. Nåväl, nu kör vi med ny vecka och nya möjligheter!

Jag kommer nog runda av Israel-resan mer i ett senare inlägg, men först lite kort från slutet av resan.

I förrgår så körde vi den sista etappen av Samarathon Desert MTB Race, det hela avslutades med ett nästan 35 km långt stigparti likt det på bilden ovan. Helt sjukt egentligen, men mitt ute i öknen så har man alltså byggt mil efter mil med stigar för MTB-cykling.

Vi körde sista etappen med ett lite speciellt upplägg. Jag skulle nämligen få försöka tävla mot herreliten. Det visade sig vara lättare sagt än gjort eftersom dom tidigare dagarnas masterstart nu hade bytts ut mot crosscountry-start med full gas från startskottet. Svettigt blev det, kika bara på videon nedan.

När jag lekt färdigt efter några kilometer så hade vi bestämt att jag skulle vända om för att plocka upp Linda och så skulle vi köra på ihop igen resten av etappen. Det hela gick bra även om hon föll ett par gånger, ändå bra pannben över att varje gång bara resa sig och fortsätta. Hon har slitit på bra i öknen! Vi gjorde en ganska bra sista etapp också, även om jag tyvärr punkterade med några få kilometer kvar till målet.

Som sagt, kika gärna på videon för mer om etappen och massor av race-klipp.

Efter sista etappen i förrgår så hade vi också en fyra timmar lång bussresa som avslutades i Tel Aviv.

Vi åt en bättre middag.

Åkte hiss på ett bättre hotell.

Och vaknade igår upp i ett soligt och fint Tel Aviv!