Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-11-23

Testade det där med IRL-cykling

Hej och god förmiddag!

Ett fikarastinlägg på bloggen är bättre än inget inlägg på bloggen. Precis som rubriken antyder så testade jag att cykla på riktigt idag. Två grader, fem centimeter vattenmättad snöslask och isigt under. Perfekta förutsättningar för att bli både trött och kall.

Och det blev jag.

Över 170 i puls och nästan avhängd på uppvärmningen. Så startade det. Redan på väg till samlingen så funderade jag på varför jag inte bara satt i källaren och körde Zwift istället. Nåväl, det är ju ute som tävlingarna går i sommar och det är alltid kul att köra Le Peloton. Så det är bara att passa på när det går så här bra träningar på hemmaplan.

Pga underlaget så kortade vi av rundan och körde bara fartsträcka två och tre. Fick slita direkt farten höjdes och ett par killar på cross flög iväg. Jag hamnade i närheten av ett par andra crossar och en fatbike på den oplogade lilla skogsvägen som vi åkte på där och då. Lyckades bli av med fatbiken efter en sladd och kom ifatt crossarna ut på grusvägen. Lyckades nästan hänga med dom till slutet av fartsträckan. Fyra crossar först, sedan jag på MTB, följd av två crossar till innan dom två fatbike-cyklisterna kom med en MTB-åkare till i släptåg. Klar fördel med cross idag, skulle jag vilja säga.

Dagens andra fartsträcka, som normalt är den tredje, börjar med asfalt utför. Jag blev crossavhängd redan där. Hamnade ett tag i princip ensam, sist och avhängd innan jag i en backe lyckades återansluta till en på MTB och en på cross. Vi hämtade sedan in en fatbike-cyklist på resan in mot mål.

Det är bara för mig att vänja mig vid tanken nu på att det blir svårt att hänga med dom snabbare på Le Peloton. Det måste ju vara mina däck som rullar dåligt eller något för det var lika förra vintern, ständigt avhängd från täten och svårt att hänga med. Sen när vi körde på likvärdiga cyklar så var jag snabb igen. Så jag gnuggar på och får njuta i vår istället.

Det blev ett bra och kul pass trots blötan, hoppas att vi får lite riktig vinter snart. Tack för idag alla inblandade!

Blött, kallt, mörkt och jävligt. Lite som i källar'n ändå.

En bild från Jonas "Le Peloton" Pettersson:

Tre bilder på mig, signerade Niclas Brus:
Skåpbilens omkörning var väl sådär. Men det är klart, ska man köra om när det samtidigt är möte så får det väl bli lite tight mot dom oskyddade trafikanterna?!

Lite data:

1 kommentar: