Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-11-11

Bilder från Late Night Orup 2017

Hej och god dag!

Ny dag med nya möjligheter i Bjärred. Ja, nya möjligheter finns väl överallt och visst kan det också vara så att det är precis samma möjligheter som alltid. Igår var det ju tänkt att Linda och jag skulle ha kört Late Night Orup. Tyvärr har jag ju blivit förkyld, så det blev bara Linda som fick köra. Regnet vräkte ner när vi åkte till tävlingsplatsen men väl där så blev det faktiskt uppehåll,

Själva tävlingen gick ut på att man körde solo, eller i lag om 2-4 cyklister. Flest antal varv på fyra timmar på en lerig 4.7 kilometer lång bana med nästan enbart stig. Tidtagning med chip, servering på plats och allmänt skogsmys. Start klockan 18 så det var mörkercykling med lampor som gällde.

Cyklisterna blev snabbt skitiga och ute i skogen såg det riktigt halt ut. Eftersom dom flesta körde i lag så var det alltid cyklister och anhöriga inne på tävlingsområdet som minglade eller värmde sig vid någon eld. Några utställare på plats också så det var ändå riktigt proffsigt arrangerat även om själva arrangemanget var med fokus på enkelt och skoj.

Jag gillar ju när det är blött, skitigt och kallt så jag hade nog haft riktigt kul på cykeln igår, istället fick jag ha kul vid sidan av banan där jag försökte hjälpa Linda och ta lite bilder. Så här får ni ett gäng av dom jag tog igår:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar