Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-06-02

Anmäld till Siljan runt

Hej vänner!

Vet ni vad? Ja, det vet ni ju förstås eftersom ni antagligen läst rubriken innan ni började läsa denna text. Men jag är anmäld till att köra Siljan runt imorgon! Det blir första gången som jag kör detta motionslopp och det var bara för någon dag sedan som jag anmälde mig (tack Jan för hjälp med startplatsen!). Linda ska köra Tjejvättern nästa vecka och tänkte väl att hon då kunde köra Siljan Runt denna helg som någon slags genrep/test. Jag skulle egentligen inte köra för att barnen skulle vara hos mig men så blev det lite ändrade planer och jag stod plötsligt inför faktumet att jag också kunde köra. 
Så det ska jag nu. Ser fram emot att få mig en dalahäst efter målgång! 

Eftersom det är start och mål på Sollerön så blir det 8 grader och regn enligt prognosen. Läste på Facebook här om dagen att det inte blir något Sollerölopp i år heller. Katastrofdåligt av Sollerö IF att döda en så fin och anrik cykeltävling! 

Jag kommer ha startnummer 265 om ni vill säga hej eller hålla koll på internet.
Det är ju lätt att glömma det, men Linda är fortfarande ganska så ny på det här med cykling och har inte suttit många gånger på landsvägscykeln. Så igår övade vi lite på ett par olika moment inför morgondagen. På kvällen fick jag sedan dra berättelser från mina senaste 20 år med landsvägscykel... 

I morse så cyklade vi till mitt jobb. Eller jag cyklade till jobbet och hon vände vid Kvarnsvedsbron som syns på blogginläggets andra bild. Fin morgon men kallt med bara 4-5 grader.

Tydligen så ska Lugnet i Falun bli topp-3 i världen för att arrangera stora MTB-tävlingar, kul med stora ambitioner! När dom ändå ska göra en så stor satsning så hade det varit kul med en asfaltsslinga att träna/tävla på och att man får med cyclocross i arena-tänket. Men jag kanske är snett ute? Hur som helst, kul att man satsar på MTB i Falun och på Lugnet, välkomna till Lugnet MTB Arena nästa år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar