Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-10-14

Marathon imorgon

Nu har jag ju tränat löpning i två veckor. Dags för en utmaning. Springer därför ett marathon på mestadels grusväg imorgon. Kommer uppdatera er via bloggen om hur det går. Startar på morgonen. Nu ska jag sova, det bör man göra innan ett Marathon har jag hört.
Tänkte mig sträckan Från Lövhyddan, via Gamla fruns väg till Grycksbo, därifrån banvallen till Sågmyra och hem igen. Vänder under vägen mellan sågmyra och rexbo. Enligt Eniro.se är sträckan 21.6 enkel väg och alltså 43.2 totalt. Första och sista 6-7 km är det lite kuperat, men från Grycksbo till Sågmyra och tillbaka är det nästan helt platt (gammal banvall ju). Backen på Gamla fruns väg kommer kännas rätt bra på hemvägen.

Kom gärna ut och heja fram mig!

2 kommentarer:

  1. Det här skall bli kul att följa, har själv som halvtaskig löpare avverkat en mara. Det man snart konstaterade var att det är bara i teorin som en mara är samma som två halvmaror.

    SvaraRadera
  2. hmm hoppas knän o smalben klarar påfrestningen
    ska bli kul o läsa om din värk efteråt:)

    SvaraRadera