Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-07-11

Zwift Classics, Le Peloton och vlog från Mörksuggejakten!

Hej och god förmiddag!

En liten uppdatering från gårdagen och morgonen..

Igår så körde jag ju den stenhårda Zwifttävlingen The Apple Lap som också var den första av tre Zwift Classics. Det blev helt sinnes hårt, lite som väntat. Trodde jag skulle flyga av så många gånger om. Speciellt i inledningen då alla var pigga. Eller vad sägs om 401 watt första 7 minuterna och 372 watt första 20 minuterna? Då väger jag ca: 69 kg. Under dom 38 minuter jag var med i racet så hade jag 357 watt i snitt. Efter första idiotöppningen så började det ändå kännas lite bättre. Första gången uppför backen så var jag runt 60:e plats, andra varvet var jag runt 30:e och på varv tre så passerade jag krönet som 13:e. Så jag kände helt klart att jag hade en positiv trend i loppet. När vi skulle ut på sista varvet så tappade jag uppkopplingen och när jag kom tillbaka igen så var jag 12 sekunder efter klungan. Så jäkla irriterande.
Avhängd. Slutade sedan också 45:a. Jäkla skit, jag som var så taggad. Ser fram emot nästa race!


Igår så la jag ut en vlog från Mörksuggejakten på min YouTube-kanal, den innehåller snack, tävlingsbilder, en cool katt, någon sladd och en uppsträckning. Kika nedan!


Efter ett stenhårt race igår kväll med 50 timmars återhämtningstid så satt jag på cykeln igen strax före sex i morse. Körde Le Peloton tillsammans med Linda och övriga morgonpigga.
Slitna ben men tog mig ändå igenom första sträckan. Ute på andra så skickade jag på för ett Strava KOM som jag också lyckades ta. Därefter var jag ganska het ett tag men det blev jobbigt på slutet.

Ute på sista sträckan så var jag med i selekteringen på gruset. Vi blev fem tappra men på slutet av gruset så tappade jag min sadelväska. Vände om och hämtade den och var då strax efter tredjegruppen. Körde ikapp den och fick lite snurr där. Vi anslöt sedan till andragruppen och fortsatte köra hårt där.

Överlag bra ben ändå även om jag var lite trögstartad.

På väg hem sedan så bestämde jag mig för att också cykla till jobbet. Så nu har det blivit mycket cykling dom senaste timmarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar