Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-08-03

Cykling i fäders spår



Hej och god dag från Falun!

Nu är vi hemma igen, vi har faktiskt varit hemma i snart ett dygn då vi kom hem sent igår eftermiddag. Just nu är Linda ute och cyklar, hon har kört en bit med Ride of Hope som kör Falun-Västerås idag men Linda vände för att också orka cykla hem.

Igår så körde vi varsin halva av Cykelvasan. Vi åkte till startplatsen i Berga by, jag bytte om och gjorde mig redo för cyklingen där och när jag började cykla så tog Linda bil och husvagn till Evertsberg. Därifrån Cyklade hon mot Mora och när jag kom fram till Evertsberg så fick jag hoppa in i och köra ner bilen därifrån. På så vis fick vi båda öva lite på banan och träna i egen fart.

För min del så körde jag en form av tömningspass inför söndagens Finnmarkstur. Jag höll därför en hyfsad intensitet under hela turen och efter 1.45 så kom jag fram till Evertsberg med en snittpuls på 82.5% av max. Då hade jag inte intagit någon energi eller dryck på hela vägen heller och det kändes på slutet att det började bli jobbigt att hålla intensiteten uppe. Det kändes också rätt segt dom första 30-40 minuterna men sedan gick det lite lättare.

Tidigare i veckan så lovade väderprognosen regn till Finnmarksturen, men det verkar inte som att vi får sådan tur denna gång heller. Med tanke på extremväder som väl kommer bli allt vanligare i takt med att vi sabbar miljön så hoppas jag på kyla och regn på alla tävlingar nästa år så det blir någon rättvisa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar