Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-08-10

På plats i Sälenfjällen


Hej och god kväll från Sälenfjällen!

I morse vaknade vi upp i Åre, jag gjorde mig i ordning för ett väckningspass och tog sikte på Åreskutan. Precis som här om dagen. Men när jag kommit upp över trädgränsen så övergick det lätta regnet till ett ösregn och vinden tilltog så pass att jag knappt kunde hålla mig på grusvägen. Det var som att stå med ett duschmunstycke riktat mot ansiktet så jag bestämde mig för att nöja mig där och vek neråt via bike parken igen. Hade rätt bra flyt utför och vinden var inte lika stark i skogen. Fick i alla fall ca 20 minuter hårdkörning.

Efter väckningspasset så duschade jag, vi packade in i bilen, lämnade tillbaka stugnyckeln och styrde söderut igen. Vi tog ett lunchstopp i Sveg och ett stopp för godisköp i Särna innan vi landade i Lindvallen. Där tog vi (Linda) en kaffe i solen innan vi gick och hämtade nummerlapparna. Linda har 62 och jag 419. Loppet sänds på Facebook och visas som sammandrag senare på SVT. Med nummerlappspåsarna i nävarna så kollade vi lite på Canyon-cyklar, snackade med lite cykelfolk och såg finalerna i Cykelvasasprinten. Gunn-Rita vann damklassen och Emil Lindgren vann herrklassen. Blir det repris imorgon?

Nu är cyklarna våra redo, väskorna är packade och middagen ligger i magen. Bara att tävla kvar! Hoppas kunna göra ett bra resultat och ha riktigt kul på vägen dit.

Lycka till alla som kör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar