Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-05-26

Frågor om twitter

Som ni kanske förstår så har jag givetvis blivit överöst med frågor om det här med att jag skaffat Twitter. Så jag tänkte ta ett inlägg för att svara lite på en del av dom för att stilla era funderingar

Har hört att du skaffat Twitter, stämmer verkligen det?
Det kan du hoppa upp och sätta dig på.

Vad är det för adress till din Twitter, och finns det någon RSS-feed jag kan lägga till i min RSS-läsare?
Adressen är http://twitter.com/cykelfjant och man behöver inte vara registrerad för att läsa det jag skriver. Följ den gärna, lägg till som bokmärke, länka till den och lägg in följande RSS i era feedläsare: http://twitter.com/statuses/user_timeline/147615540.rss


Varför har du skaffat Twitter, som ju anses vara en mikroblogg, när du har en riktig blogg?
Jag har varit sugen på det ett tag och ser detta som ett komplement. Där kan jag kasta ur mig korta tankar och liknande när jag är på språng. En lite mer naken, exposed och rädd version av bloggen helt enkelt. Visserligen kan jag kasta ut små tankar i bloggen också. Men det känns så fånigt att belasta bloggen med en massa inlägg på max 140 tecken. Så jag provar detta ett tag.

Hur kommer det sig att du skaffar Twitter när du tidigare har sågat det?
Man får väl ändra sig?

Varför skaffar du Twitter nu? Det har ju inte varit inne sedan 2007.
Nej, det har kanske inte varit så inne på sistone, men nu är ju jag med där så det vänder nog igen.

Kan du inte följa mig? Det vore så stort att ha en ikon som dig som följare!
Det är inte omöjligt.

Hur många följare tror du att du kommer få?
Vacchi, som nog är störst i cykelsverige på detta har knappa 1100, de största som Twittrar på svenska har nog upp till 15.000 följare och Lance Armstrong som givetvis skriver på engelska har 2.504.021 följare. Så realistiskt sett borde jag åtminstone få runt 100.000 innan året är slut.

1 kommentar: