Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-10-11

Några bilder från den kyliga morgonen

Mycket jobb idag med. Efter 12,5 timmar utan mat eller dryck var det gott med lite mat nyss. Nu skall barnen hämtas från dagis. Hej!

Vinterdäck till bilen

Så här såg det ut igår kväll och nyss
Förutom mörkret så är det en till stor skillnad: temperaturen. Igår hade jag ett tag varma nio grader och den här tiden på dygnet bjöd i alla fall på fyra plusgrader, nu är det noll. Noll gör ju det här med att köra bil ännu mer spännande, dags för vinterdäck till bilen! Tyvärr har vi inga hjul med vinterdäck till vår kära Bin Saaben här hemma, så jag frågar er följande:
Vad ska jag tänka på när jag köper dubbade vinterdäck på fälg, och vart ska jag köpa dom?

2011-10-09

Bra Norge!

"Minimumvikt på åtta kilo, inga kolfiberhjul, minst 16 ekrar per hjul och inga elektroniska växlar." Så skriver Cyclesport.se om regler i Norge som begränsar tävlingsutrustningen för ungdomscyklister. Jag tycker det smakar väldigt vettigt, när hakar Sverige på?

Vi drog till skogs!

Ebbah och jag bara. Vi behövde komma iväg lite och ta det lugnt. Ebbah är i en FANTASTISKT härlig trotsperiod där hon vägrar allt man säger och vill bara göra som hon själv vill. Men med odelad uppmärksamhet bland tallar och granar blev det tre trevliga timmar tillsammans.
Vi hittade flera stentorn på stubbar, här ordnade Ebbah en extra våning.

Vi hittade en massa svampar också, en var riktigt liten. En så kallad bebis-svamp.

Hopp!

En kort paus för att kasta pinnar, grenar och träd i vattnet. Ser ut att ha varit en tusenmiljoner år gammal stenbro här förr!

Efter lite lek i leran så var Mjau tvungen att kissa lite i buskarna.

Efter 1,4 km skogspromenad nådde vi målet för dagen, vattenfallen!

Inte bara ett, utan två mäktiga vattefall bredvid varandra.

På väg tillbaka byggde Ebbah ett eget stentorn på en stubbe.
Sådant här borde vi göra oftare. Skönt att kunna fokusera helt på ett barn och barnen behöver det också. Lugn och ro som det så gärna blir i skogen är inte heller fel.

Äntligen är den säsongen här! Live stream Superprestige Cyclocross - Ruddervoorde

16:45 idag på officiell stream här. Alternativa länkar här och här.
Vilka är snabbast denna säsong? Nys, Stybar, Albert, Pauwels, Vantournout eller kanske Wellens som varit och turistat i USA på förhösten? Eventuellt kanske Simunek, De Knegt, Walsleben eller Chainel blandar sig i tätstriden också. Det ska bli väldigt kul att äntligen få följa dom stora CX-tävlingarna igen.

2011-10-08

Rättviks marknad, innebandy +ANNAT

Falun vann med 6-3. Okej. Det blev inget annat. Men ni fick några bilder i alla fall.

Full fart

Härlig familjedag denna höstlördag. Sitter just nu i bilen på väg hem från Rättviks marknad och ska väl kanske gå på innebandyn som börjar nu vid fyra. Undrar lite hur det har gått i Kumla och CX-Cupen där. En annan sak jag funderar lite över är hur telefontävlingen ska avgöras på för något sätt, har ni några förslag?