Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-09-22

Sjuk, frisk eller sjukt frisk?

Öj!

Igår eftermiddag så tyckte jag mig känna att jag har blivit frisk. Men hur känns det egentligen när man är frisk? Efter elva raka sjukdagar där dom sex sju senaste har varit dagar då jag sakta men säkert känt mig bättre blir det svårt att veta när jag egentligen blivit frisk igen. Om jag har blivit det. Jag har ingen feber, inget halsont och igår upphörde det där rosslandet från bröstet. Så, är jag frisk nu? Jag har ingen som helst lust att chansa och sedan bli sjuk igen. Idag vilar jag, känner efter ordentligt och så cyklar jag förhoppningsvis imorgon igen. Det vore ju riktigt gött om det håller denna gång, det är ju precis på gränsen för att kunna hinna komma igång till Stockholmshelgen i CX-Cupen. Igår förlimmade jag ett tubdäck, ikväll limmar jag det på riktigt och på onsdag så kör jag Onsdags-VM med tuber.

Just nu blåser det rejält här utanför. Skulle vara perfekt att sticka ut ett gäng och för en gångs skull kunna träna kantvind i Dalarna. Så tänker jag. Samt att jag skulle ha en jävla medvind till jobbet, givetvis. Men nu tar jag bussen idag. Så cyklar vi lite imorgon istället, ok?

IBF Falun vann över Mullsjö med 5-4 igår efter förlängning, det kommer väl vara ungefär samma känsla om jag cyklar imorgon.

VM rullar vidare med tempo för damjuniorer och herrar U23 idag. TV-tider hittar ni här: http://www.tv10.se/cykel/tv10-sander-cykel-vm-med-medaljorer-som-experter
Om ni av olika anledningar inte kan se på TV eller ViaPlay så hittar ni livestream här: http://www.procyclinglive.com/livestream/

Damjuniorer 13,9 km:
#39 Linda Halleröd startar 10:15
#21 Julia Karlsson startar 10:42

Herrar U23 36,15 km:
#62 Pontus Kastemyr startar 14:02
#19 Marcus Fåglum startar 15:28

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar