Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-09-24

Över förväntan

Hej!

Nu har jag kört Onsdags-VM igen och det gick ju faktiskt över förväntan. Tubdäcken gjorde sitt och löphindren sitter som dom ska. Det som saknas är lite pangpang, explosivitet och fart. Hade tänkt att stämpla ut i god tid från jobbet idag så att jag kunde cykla lugnt och fint till Falun och Lugnet, istället kom jag iväg sent i vanlig ordning och fick stressa till träningen. Det hjälpte väl inte direkt pangpanget när vi rejsade. I första heatet blev jag åtta efter att ha kört upp mig under hela heatet. Vi var nämligen hela 27 cyklister till start idag! Tyvärr glömde jag ju att sätta igång min Garmin så det heatet är helt förlorat!!!
I andra heatet så kom jag iväg som 7:a-8:a ungefär och fick en betydligt behagligare resa inledningsvis. Ut på andra varvet så försökte jag sticka ifrån gruppen och bli tvåa men fick med mig Henke Jansson som kunde gå förbi mig med en fin attack på slutet. Blev alltså trea!
I heat tre så kände jag mig ganska slö. Gjorde en usel start igen men Martin Eriksson hade valt att starta lugnt så jag försökte följa honom upp genom fältet. Tyvärr så är ju han både starkare och mer teknisk än mig så när han tog 3-4 placeringar så tog jag 1-2 vilket gjorde att när han kom upp i täten så var jag kring 6:e-7:e. Han väntade inte så länge utan stack iväg och jag hade ingen chans att försöka följa. Lyckades ändå styra upp en andraplats i dagens tredje och sista heat.
Efter det sista heatet så var vi en handfull cyklister som körde ett sista varv i full fart.

Trodde ju inte alls att jag skulle vara så långt framme redan idag efter att bara ha tränat igår sedan min 12-dagars förkylning. Å andra sidan så var det rätt jämnt mellan typ 2-7:e plats och Martin Eriksson var helt i en egen klass. Nu är det bara att spätta på så kanske jag kan bli ännu lite snabbare. Lär träna starter också då jag var slö satan i startmomentet idag (och även tidigare Onsdags-VM).

Ett stort gäng sprätthöns redo för start.

Nya VM-huset där läktaren fanns förr. Och ett gäng VM-cyklister.

Slut på träning och mysbelysning på VM-huset.

När jag granskat Garmin-data från idag så ser jag att jag noterat den högsta pulsen på några år: 192. Snittpulsen i heat två blev hela 182 och i tredje och sista heatet blev snittpulsen 179. Lätt att få hög puls med utvilade ben och låg blodvolym.

1 kommentar: