Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-11-04

20 min FTP test Wattbike - Kompiskampen!

Hej och trevlig söndag!

Igår så körde jag första omgången av Kompiskampen 18/19, för första gången någonsin så körde jag också Kompiskampen på min Wattbike. Jämförelser med tidigare omgångar blir därför lite haltande, men det får vi försöka stå ut med. Det är väl förvisso mest bara jag som får göra det, så jag kanske ska sluta låta negativ kring det. Jag gillar bara att jämföra mig med mig själv.
Min Wattbike Atom.

Jag bad er gissa mina watt också och totalt har jag fått in ett femtiotal gissningar via Twitter, Instagram, Facebook och kommentarer här. Tror att variationen i gissningarna låg mellan 250 och 999 watt men en del av er var riktigt nära. Allra närmast var Samuel Brännlund som gissade fel på en ynka watt. Totalt så drog jag 334 watt i 20 minuter, Samuel hade gissat på 333. Någon form av pris kommer på posten!

Så här ser datan ut på Wattbike Hub, om ni hade haft det och varit min vän där så hade ni sett detta direkt jag var klar igår.

Jag gick ut kontrollerat och ökade successivt motståndet närmare slutet. Det var riktigt jobbigt och det monotona i att sitta och köra jämn belastning under längre tid blir slitsamt bara det. Jag menar, jag snittade ändå 328 watt i 49 minuter när jag körde ett stenhårt Zwift-race den 21:a oktober.  Så med något som motiverar mer och lite att jaga så går det klart lättare. Nu blev det ändå 334 watt på 20 minuter vilket borde motsvara en FTP på 317 om man tar sin tjugominuterswatt gånger 0.95.

Kompiskampen 18/19:
3:e November 300 watt och 70.6 kilo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar