Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-06-01

Ingen älg idag

MTB-motionsturen bjöd inte på några älgmöten tyvärr. Men alla ( utom jag då ) fick i alla fall åka på stig som de aldrig hade åkt på innan. Så jag är mycket nöjd med dagen, trots att deltagarrekordet inte slogs. Ett av målen jag har med turerna är ju att cyklisterna ska få åka på stigar och ställen där de aldrig har cyklat förut. Få se lite mer av Falun helt enkelt. Ett annat mål är ju att cyklisterna skall lära sig lite mer om MTB-cykling och bli duktigare cyklister. Idag var det mer turcykling och mindre skola, men vi provade bland annat på att cykla genom vattensamling utan att blöta ner fötterna. Jag gissade på att turen skulle ta två timmar och vi hade 1.56 på min, alltid rullande, klocka när vi stannade vid Falu gruva. Rulltiden var tydligen ungefär 1.36.




Glädjande nyheter från dagens motionstur; jag var både långt ifrån äldst och långt ifrån yngst. MTB är ju något för alla åldrar. Vi ses nästa vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar