Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-08-03

Välkommen till en ny, härlig, måndag


Idag ska jag träna samma sväng som igår, fast längre. Givetvis är det LLSM jag tränar på och inför. Kan kanske tyckas att jag överdriver det här med LLSM, men jag gillar att vara förberedd. Min plan är att göra säsongens och kanske livets bästa tävling, så jag vill givetvis få ut allt av min kapacitet den dagen. När jag vet vart vägen svänger, när backarna kommer, vart stigarna börjar och hur långa de är så kan jag fokusera på att lägga ner kraften vid rätt tillfällen och sitta rätt placerad i gruppen. Genom att veta vilken sida av grusvägarna som det rullar lättast på, veta vart alla svårigheter är, hur man bäst kommer förbi dom och vilka spårval som gäller på stigarna kan jag tjäna en del sekunder. Dessa sekunder tar toppåkarna igen på ren styrka, men för mig som har aningen sämre kapacitet kan dessa sekunder vara helt avgörande för tävlingens utgång. Två sekunder är en väldigt lång tid mot slutet av ett långlopp, när benen är trötta.
Nog nördat för nu. Ni fattar poängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar