Började dagen med att vakna i tid, och sedan vakna igen 45 minuter senare
Det blev lite bråttom till dagis men jag lyckades hålla barnen på gott humör ändå. Skarvade sedan vidare till jobbet med en drygt 30 minuter lång hårdkörning. Eller jag försökte köra hårt men lyckades väl inte. Ingen killer på sadeln direkt.
Har också besökt vårdcentralen för tredje gången på lika många veckor. Mitt öga är inte bra än och imorgon har jag haft denna inflammation i fyra veckor. Ingen tycks veta vad det egentligen är som är fel och nu har jag fått en tredje variant på ögondroppar för att bli kvitt mina symptom.
Cyklade hem, hjälpte ett par vilsna tyskar att hitta en slagghög och väl hemma lånade jag ut ett bakhjul till en cykelvasaåkare. Mitt eget bakhjul läcker luft. Trist men sant. Hoppas hela tiden att det ska lösa sig. Pumpa, cykla och hålla tummarna har jag gjort gånger två idag. Nu ska jag doppa eländet i vatten och se om det bubblar någonstans.
Kämpa Henke!
Imorgon ska jag åka ca: 5 mil av cykelvasabanan, blir kanon det. Speciellt om jag inte måste stanna för att pumpa däck halvvägs...
2012-08-08
Massor av bilder från helgen i Skåne
Okej, det här inlägget kommer _lite_ sent. Men jag liksom hade annat att göra och glömde bort. En av de väldigt fina sakerna med att tävla sällan är att varje tävlingstillfälle blir fyllt med förväntan och inte ens en bilresa till Skåne känns lång eller tråkig. Det här är lite bilder från Skåneresan för någon helg sedan:
Två generationer Kastemyr beundrar packningen, vi åkte med tre cyklar samt fem cyklister plus packning i bilen ner till Skåne. Hem åkte vi med fyra cyklar, fyra cyklister med tillhörande packning i bilen.
Matstopp Örebro
Fikapaus och förarbyte på en Shellmack söder om Jönköping, coola gänget (Linn Gusafsson, Jesper Larsson och Peter Vingstedt) hänger vid bilen
Linn släppte vi av i metropolen Glumslöv som ligger mellan Helsingborg och Landskrona, vi grabbar åkte vidare till Marieholms gästgivaregård där vi skulle bo ett par nätter
Efter att vi slängt in packningen på rummet så pumpade Peter däck, Pontus och jag stack ut på en liten cykeltur och vad Jeppe gjorde på rummet är det ingen som vet än idag.
"Ett rum för tre och en extrasäng" kan bevisligen tolkas på fler än ett vis. Men vi fick till en extra extrasäng och finns det hjärterum så kan nog fyra gossar dela på ett litet rum.
Junior Erik Wallén närmast kameran, juniorkamrat Pontus lånar pumpen
Jeppe var väl så glad över att få ha stora klistermärken med sitt nummer på hjälmen, tummen upp på det!
Taktiksnack i Motala AIF
Efter loppet var somliga (mest jag...) slitna samtidigt som andra (mest Johan Landström) såg helt oberörda ut
Efter loppet: mat, sightseeing och energiinköp i Eslöv
Raceday 2, frukost och avfärd. Snabba puckar!
Sliten men ändå taggad inför uppgiften, Peter bakom kameran
Taktiksnack Cykelcity med finbesök av Jeppe. Loppets blivande vinnare sitter i egen bil till höger och nålar nummerlapp
Kul med cykeltävling!
Efter loppet: duschade på Rosengårds IP (har troligtvis duschat i samma dusch som Zlatan duschat i!!!), åt på närliggande MAX och gasade sedan hemåt. Jag har bilder på sovande cyklister men dom fick jag tydligen inte publicera. Lite spännande blev det när vi trodde att vi nästan hade slut på bensin och passerade Jönköping utan att tanka.
Dagen efter: tvätta, tanka och lämna tillbaka bilen. Tack Mitsubishi och Mats Bilar för hjälp med en Outlander att glida i en helg. Tack också till Marieholms Gästgivaregård för riktigt bra service utöver det vanliga. Och givetvis tack till det utomordentligt trevliga sällskapet som gjorde min helg så kul på alla sätt och vis.
Två generationer Kastemyr beundrar packningen, vi åkte med tre cyklar samt fem cyklister plus packning i bilen ner till Skåne. Hem åkte vi med fyra cyklar, fyra cyklister med tillhörande packning i bilen.
Matstopp Örebro
Linn släppte vi av i metropolen Glumslöv som ligger mellan Helsingborg och Landskrona, vi grabbar åkte vidare till Marieholms gästgivaregård där vi skulle bo ett par nätter
"Ett rum för tre och en extrasäng" kan bevisligen tolkas på fler än ett vis. Men vi fick till en extra extrasäng och finns det hjärterum så kan nog fyra gossar dela på ett litet rum.
Tävlingsförberedelser
Jeppe var väl så glad över att få ha stora klistermärken med sitt nummer på hjälmen, tummen upp på det!
Taktiksnack i Motala AIF
Efter loppet var somliga (mest jag...) slitna samtidigt som andra (mest Johan Landström) såg helt oberörda ut
Efter loppet: mat, sightseeing och energiinköp i Eslöv
Raceday 2, frukost och avfärd. Snabba puckar!
Sliten men ändå taggad inför uppgiften, Peter bakom kameran
Taktiksnack Cykelcity med finbesök av Jeppe. Loppets blivande vinnare sitter i egen bil till höger och nålar nummerlapp
Kul med cykeltävling!
Efter loppet: duschade på Rosengårds IP (har troligtvis duschat i samma dusch som Zlatan duschat i!!!), åt på närliggande MAX och gasade sedan hemåt. Jag har bilder på sovande cyklister men dom fick jag tydligen inte publicera. Lite spännande blev det när vi trodde att vi nästan hade slut på bensin och passerade Jönköping utan att tanka.
Dagen efter: tvätta, tanka och lämna tillbaka bilen. Tack Mitsubishi och Mats Bilar för hjälp med en Outlander att glida i en helg. Tack också till Marieholms Gästgivaregård för riktigt bra service utöver det vanliga. Och givetvis tack till det utomordentligt trevliga sällskapet som gjorde min helg så kul på alla sätt och vis.
2012-08-07
Tack!
Stansade däck!
Morgonens inlägg genererade en hel del kommentarer och smarta tips på hur man underlättar en krånglig stansning. Blev så himla glad av att läsa alla kommentarerna då ju kommentarer som jag tidigare nämnt är lite av en bloggares lön. När dom dessutom innehåller värdefulla tips så är det ju extra kul.
Som om det inte vore nog så fick jag ett telefonsamtal på väg hem från jobbet idag med ett erbjudande om en uppsättning däck! Nu ville jag dock få klart detta idag eller senast imorgon, så jag fick lov att tacka nej då däcken antagligen inte hunnit hit innan torsdag, och då ska jag använda dom.
Vill därför tacka er läsare som engagerat er med både tips och däck! Nu är nämligen mina däck stansade och jag vill tacka Andreas och Emil lite extra, då deras tips om att skruva ur ventilinsatsen ur själva ventilen gjorde hela skillnaden.
Efter jobbet åkte jag till Sportson och utnyttjade deras kompressor. Bättre än på macken och med läsartipsen blev det ju hur enkelt som helst att få på däcken. Tyvärr upptäckte jag en liten reva i bakdäcket som visserligen tätades till och från av stans-vätskan, men jag litar inte riktig på det så jag köpte väl mig ett nytt däck. Skönt att veta att däcken är hela och täta redan idag.
Litet hål, stort problem
Morgonens inlägg genererade en hel del kommentarer och smarta tips på hur man underlättar en krånglig stansning. Blev så himla glad av att läsa alla kommentarerna då ju kommentarer som jag tidigare nämnt är lite av en bloggares lön. När dom dessutom innehåller värdefulla tips så är det ju extra kul.
Som om det inte vore nog så fick jag ett telefonsamtal på väg hem från jobbet idag med ett erbjudande om en uppsättning däck! Nu ville jag dock få klart detta idag eller senast imorgon, så jag fick lov att tacka nej då däcken antagligen inte hunnit hit innan torsdag, och då ska jag använda dom.
Vill därför tacka er läsare som engagerat er med både tips och däck! Nu är nämligen mina däck stansade och jag vill tacka Andreas och Emil lite extra, då deras tips om att skruva ur ventilinsatsen ur själva ventilen gjorde hela skillnaden.
Efter jobbet åkte jag till Sportson och utnyttjade deras kompressor. Bättre än på macken och med läsartipsen blev det ju hur enkelt som helst att få på däcken. Tyvärr upptäckte jag en liten reva i bakdäcket som visserligen tätades till och från av stans-vätskan, men jag litar inte riktig på det så jag köpte väl mig ett nytt däck. Skönt att veta att däcken är hela och täta redan idag.
Litet hål, stort problem
Etiketter:
Cykling,
Mektips,
Sportson Falun
Ibland vill det sig inte
Spenderade 45 regnfyllda minuter på två av Faluns bensinstationer igår kväll
Försökte stansa mina hjul utan resultat. Kombinationen av Fulcrums UST-fälgar och Continental Race King blir för slappt, så däcket sätter sig aldrig mot fälgkanten. Ska nog göra ett sista försök i eftermiddag, eventuellt med ett spännband runt däcket, för det har jag inte provat än. UST-fälgar är ett otyg när det kommer till annat än just UST-däck på grund av utformningen av fälgkanten. Men UST-däck vill jag helst inte ha på grund av vikten. Funkar det inte i eftermiddag så får jag ge upp eller köpa sjukt tajta däck, har ni några tips på 29"-däck som sitter tajt och finns att köpa i Falun/Borlänge? Egentligen skulle jag haft ett par sjukt lätta 29"-hjul...
Men först väntar en härlig arbetsdag!
Försökte stansa mina hjul utan resultat. Kombinationen av Fulcrums UST-fälgar och Continental Race King blir för slappt, så däcket sätter sig aldrig mot fälgkanten. Ska nog göra ett sista försök i eftermiddag, eventuellt med ett spännband runt däcket, för det har jag inte provat än. UST-fälgar är ett otyg när det kommer till annat än just UST-däck på grund av utformningen av fälgkanten. Men UST-däck vill jag helst inte ha på grund av vikten. Funkar det inte i eftermiddag så får jag ge upp eller köpa sjukt tajta däck, har ni några tips på 29"-däck som sitter tajt och finns att köpa i Falun/Borlänge? Egentligen skulle jag haft ett par sjukt lätta 29"-hjul...
Men först väntar en härlig arbetsdag!
Etiketter:
Cykling
2012-08-06
Två nyanser av gott
Skapelsen till vänster såg jag i centrala Borlänge idag, jag hoppade dock över den och tog en glass på Lugnets friluftsbad istället. Det var också gott. Nu drar jag till macken för att stansa däck, som en chef!
Etiketter:
Mat
Live stream Eneco Tour 2012
Äntligen är det dags för lite vanliga och riktiga cykeltävlingar igen, idag startar nämligen Eneco Tour som pågår till och med söndag den 12:e augusti. Igår var sista dagen på Alberto Contadors avstängning och idag står han på startlinjen för att känna på formen inför Spanien runt som han tänker försöka vinna...
Vacansoleil-DCM står för svenskhoppet genom Gustav Larsson.
Här finner du länkar till livestream från Eneco tour, sändningsstart 14:30:
Live stream Eneco tour 2012 1
Live stream Eneco tour 2012 2
Live stream Eneco tour 2012 3
Vacansoleil-DCM står för svenskhoppet genom Gustav Larsson.
Här finner du länkar till livestream från Eneco tour, sändningsstart 14:30:
Live stream Eneco tour 2012 1
Live stream Eneco tour 2012 2
Live stream Eneco tour 2012 3
Etiketter:
Cykling,
Eneco Tour,
livestream
Tillbaka på kontoret
Efter några dagars ledighet är jag tillbaka på kontoret igen. Har bara haft två veckors semester denna sommar. Känns väl ändå bra att ha så mycket semester kvar, men vad ska jag göra av alla dessa dagar tro?
2012-08-05
En lekfull MTB-timme på Lugnet
Kände att jag behövde ställa både kropp och själ till rätta efter gårdagens misär så jag smet upp på Lugnet en timme och sladdade lite. Smög in ett par backintervaller, fick väl totalt 5-6 minuter hårt arbete så det var inget jätteslit. Körde Lugnets alla handbyggda stigar, tyckte dom vid Sjulsarvsstugan gick ganska bra men när jag avslutade passet med den vid slalombacken så kom jag in fel i det mesta kändes det som. Men det gjorde inte så mycket då det var kul ändå.
Ett riktigt skönt pass.
Ett riktigt skönt pass.
Fina öger
Lite drygt tre veckor med ögoninflammation nu, högerögat är hängigt...
Igår var ögat riktigt rött också, men färgen är ju bättre idag i alla fall. Hade en salva som inte riktigt hjälpte så i fredags fick jag ögondroppar med lite mer sting i. Hoppas dom gör susen för det är ju ganska trist att gå runt med tröttöga hela tiden.
I morse vägde jag under 70 kilo för första gången på länge, har ju annars legat kring 71.5 ett bra tag men de senaste veckorna börjat gå ner lite. Efter passet igår så gjorde jag inte mycket annat än att äta från det att jag klev innanför dörren till att ögonen slocknade på natten. Trodde därför att jag skulle lida av distansfetma idag men istället har jag alltså gått ner.
Nu är det bara en vecka kvar till Cykelvasan och jag måste bli bättre på min MTB. Är det någon som skall åka Cykelvasa-banan någon gång i veckan och vill ha sällskap?
Igår var ögat riktigt rött också, men färgen är ju bättre idag i alla fall. Hade en salva som inte riktigt hjälpte så i fredags fick jag ögondroppar med lite mer sting i. Hoppas dom gör susen för det är ju ganska trist att gå runt med tröttöga hela tiden.
I morse vägde jag under 70 kilo för första gången på länge, har ju annars legat kring 71.5 ett bra tag men de senaste veckorna börjat gå ner lite. Efter passet igår så gjorde jag inte mycket annat än att äta från det att jag klev innanför dörren till att ögonen slocknade på natten. Trodde därför att jag skulle lida av distansfetma idag men istället har jag alltså gått ner.
Nu är det bara en vecka kvar till Cykelvasan och jag måste bli bättre på min MTB. Är det någon som skall åka Cykelvasa-banan någon gång i veckan och vill ha sällskap?
Etiketter:
Beach 2012,
Cykelvasan,
Sjuk
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)





















