Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2024-10-10

På rätt väg



Hej och god morgon!

Senast vi hördes så var det fredag, jag hade opererats på onsdagen och fixat mina tänder på torsdagen. Torsdagen körde jag på som vanligt med livet, jobbade, var till tandläkaren och hade möten. Kände mig som stålmannen. Sen fick jag riktigt ont i armen mot kvällen. Sjukskrev mig på fredagen och tillät mig att vila lite under dagen. Som exempel tog jag en 2½ timmes tupplur runt lunch... 

På lördagsmorgonen tog jag min sista starka värktablett efter att ha minskat dosen och nu har det gått ett drygt dygn helt utan någon smärtlindring. Det gör lite ont emellanåt och det svider en del i operationssåren under gipset men det känns ändå helt okej.

Jag har kunnat börja göra saker med högerhanden också. Som att jag för första gången sedan armbrottet knöt mina egna skosnören i helgen. Jag känner en sådan tacksamhet för så många småsaker nu som man annars bara tar för givet. 

På söndagen så gjorde jag en väldigt kort insats som funktionär på Faluns crosstävlingar i SWE-Cup. Nu i helgen är det UCI-tävlingar i Täby, Falun kör en UCI-kvällscross på onsdag 16e oktober och nästa helg är det UCI-tävlingar i Varbeg. Fem UCI-tävlingar på 9 dagar alltså!

Även om det i stora drag går åt rätt håll så har jag också haft bakslag. Som att jag i lördags hade sönder lagningen av min ena framtand. Nåväl, jag träffar ortopeden på tisdag för att bli av med det stora gipset och tandläkaren på onsdag. Tränar gör jag igen sedan i lördags. Jag är på rätt väg.

Idag ska jag unna mig en beställning från Siroko. Det är dags för lite nya cykelkläder inför vintern.


Påminner er om att tävla/rösta för en chans att vinna en resa till Schweiz Tävla och vinn resa till Schweiz – Rösta i vår filmtävling! – Happyride.se


Tack för att du läste, ha det bäst! 


Vill du ha rabatt på cykelprodukter? Genom några av mina samarbeten kan jag erbjuda följande rabatter: Den här länken ger 10% på Sirokos produkter: https://srko.co/henrikoijer 
Koden henrikoijer15! ger dig 15% rabatt hos www.tenson.se
Koden LIMAR30OIJER ger 30% på www.limar.com
Koden Henrik10 ger 10% på https://hypericenordic.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar