Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-03-24

Soluppgångspendling med spurter, livestream och en föreläsningsfråga

Visst är det något speciellt med att cykla tidigt på morgonen ändå? Lugnet, tystnaden och soluppgången. Så himla härligt!

Det var visserligen lite kallt idag. Men som sagt, det är ändå något speciellt att cykla tidigt på morgonen och med sällskap så blir det ju ännu bättre. I grunden så var det ren transportcykling idag men för att få lite träning ur det hela så körde jag tio spurter också längs vägen. Vips så kom jag till jobbet med lite träningseffekt i kroppen.

Idag kan ni se E3 Harelbeke på Eurosport 2 klockan 15:00, brukar vara bra tävlingar. 16:45 så kan ni se Katalonien runt på Eurosport 1. Så det är bara att boka TV-soffan för er som har tid med sådant. Vill ni se tävlingarna via livestream så kolla här, här eller här. OBS att livestreamen börjar 14:15 respektive 15:45, så där hinner ni se lite mer...

Avslutningsvis så skulle jag vilja be er om en tjänst. Jag har nämligen fått en förfrågan om att komma och föreläsa vid en cykelklubbs aktivitet. Men jag har inte fått något önskemål om vad jag ska föreläsa om. Alltså jag skulle ju kunna prata om busstrafikomläggningen i Falun-Borlänge, om problematiken vid skolskjutsplanering eller kanske något annat skoj. För sånt pratar jag ju om i tjänsten ibland. Men jag tror nog att ni som läser denna blogg hellre skulle lyssna på annat. Så, vad skulle du vilja höra mig prata om vid en föreläsning? Vilket ämne skulle du önska?

3 kommentarer:

  1. Hur balanserar man/du effektivt träning mot återhämtning och vila?

    SvaraRadera
  2. Tidseffektiv träning i största allmänhet. Erik Wickström är ganska välkänd inom konditionsidrott för hans förmåga att träna tidseffektivt (och prestera på en hög nivå), driva eget företag, ta hand om hus, familj etc. Du kvalar nog inom samma grupp utifrån min bild av din blogg och jag tror att många skulle uppskatta att höra mer om din träningsfilosofi. Du pratar t.ex ofta varmt om tempopendling. Du har ju även en bakgrund inom landsvägscykling och mtb, kan man elaborera lite kring likheter och skillnader däremellan?

    Kort och gott tror jag du har många intressanta erfarenheter!

    SvaraRadera
  3. Det som är intressant med din "träningsresa" är hur du lyckas uppnå bra resultat med hjälp av pannbenet o d personliga egenskaper förstås men också med hjälp av rätt sorts träning, siffror mm. Det tror jag kan vara kul att höra - de flesta cykelklubbfolks är ju säkert också sådana som vill bli duktiga "trots" vanliga jobb och familj.

    SvaraRadera