Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-04-22

VO2max över 70 och Långloppscupens bloggare!

Godmorgon cykelvänner!

Sent igår så körde jag testcykel. Gillar det egentligen inte längre och när det cyklas mitt i natten så är det svårare att hålla fokus på att köra riktigt hårt tycker jag. Allt jag vill är ju egentligen att gå och lägga mig och det är ju inte riktigt optimalt för att köra svinhårda intervaller. Men kör man bara tillräckligt kort så går det väl bra... Gårdagens pass var tillräckligt hårt för att jag skulle få ett nytt personbästa i uppskattat VO2max via min Garmin Forerunner 920XT. Äntligen över 70!
Booom! Det högsta jag mätt på maxtest dom senaste åren är 71,4. Nu har jag nog och förhoppningsvis mer att ge än det jag gjorde igår, men jag är också lättare än när jag noterade 71,4. Så det kan nog stämma att jag har över 71 nu för tiden, men nog tror jag att klockan överskattar min kapacitet en smula. Återstår att se efter att jag verkligen har tokmaxat någon gång och kanske kört ett till maxtest.

Nu blir väl nästa steg att ta sikte på att nå Jenny Rissveds 75 i VO2max, men då lär jag kanske åka på höghöjdsläger först?!
_____

Igår så presenterade Långloppscupen årets två bloggare och jag kommer få äran att skriva om mitt cyklande på deras sida ett år till. Härligt! Jag kommer i år få sällskap på Langloppscupen.se av Emelie Karlsson Landén. Nu skryter jag kanske lite här, men det var faktiskt jag som tipsade och sammanförde Långloppscupen med Emelie. Hon är väldigt duktig på att uttrycka sig i skrift och kommer nog bli årets bloggraket inom svensk cykelsport.
Sådär ser vi ut. In och läs på lite om oss här: http://langloppscupen.se/blogg/sasongens-bloggare__648

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar