Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-04-30

Köttade igår, tittar på idag

Hej cykelvänner!

Idag är det soligt, faktiskt. Det känns dock inte som om det går att lita på vädret just nu eftersom dom senaste dagarna har bestått av regnsol där vädret växlat ungefär varannan minut. Hoppas ändå att vädret håller sig på den fina sidan för jag ska till Säter för att kolla Klippingracet, som är den första deltävlingen i SWE-Cup. Ska bli riktigt kul att hänga lite på tävling och se dom snabba flickorna och pojkarna göra upp. Kollade startlistan och det ser ut som om ALLA ska vara där idag.
Visst, jag borde kanske ha kört själv också men det får bli en annan gång.

Igår så skrapade jag ihop några fler träningsminuter igen. Cyklade nämligen både till- och från jobbet och på hemvägen så tog jag en liten omväg via Långa Lugnets tredjeslinga som jag försökte köra i full fart. Med en lunch bestående av en bit vetelängd och ett äpple samt 4½ timmars sömn i kroppen och på den sjunde träningsdagen i rad så blev det där full fart kanske inte så imponerande... Men bra träning ändå och det blev förhoppningsvis bra effekt av det passet. Det lär väl visa sig snart.

Jag har medvetet grisat ner mig med träningen den senaste tiden och ska försöka locka fram lite form till ett par viktiga tävlingar i maj. Ska därför träna också idag och imorgon vilket kommer ge mig nio dagar i rad med träning och bra kvalitet på dom flesta passen. Nästa vecka har jag två vilodagar inplanerade och då ska benen börja vakna till liv igen. Min förhoppning är att vara i gott slag under Billingeracet och Långa Lugnet.

Ungefär här någonstans så fattade jag att jag inte skulle kunna klara mig hem torr igår. Kolla bara vimpeln till höger i bild så förstår ni åt vilket håll dom tunga regnmolnen förflyttade sig...

Det var inte bara regn, det var ju en hel del solsken och värme igår också. Omväxlande väder, som sagt. Tredjeslingan på Långa Lugnet var härligt blöt, hal och mjuk. Inte just här dock.

Nä, nu är det dags för mig att börja fundera på resten av dagen. Om någon cyklist behöver hjälp där nere i Säter med till exempel langning så hör bara av er. Vi ses kanske i eftermiddag då, annars hörs vi väl av här i bloggen senare idag igen.

Puss och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar