Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-10-16

Den första isen

Vintern är här, på med dubbdäcken och akta er för blixthalkan!

Det kändes lite märkligt det där, att det plötsligt låg is på vattnet. Så himla kallt har det väl ändå inte varit? Men så var det flera ställen där jag cyklade idag där marken var frusen och temperaturen på min Garmin var nere på 0.1°C som kallast.

Jag hade helst cyklat långt idag, men så blev det inte. Istället blev det en timme och 37 minuter med lite högintensiva backar i form av Norlingberg, Gamla Fruns väg och Källslättenbacken. Allt finns på STRAVA.

Innan jag började skriva på det här inlägget så tänkte jag "ska jag verkligen skriva om vad jag har tränat, idag igen?!", sedan så insåg jag att det är nog faktiskt därför som många av er läser den här bloggen.
Har fått en hel del nätkärlek den senaste tiden och jag vill verkligen att ni ska veta att jag uppskattar det!

Rundan bestod nästan bara av grusvägar, men på slutet när jag klarat av mina backar så körde jag istället nästan bara stig. Tycker själv att jag har rätt bra flyt på stigarna nu faktiskt och att jag ibland kör riktigt snyggt och snabbt. Men, ni vet ju hur det är... Är man ensam så är det lätt att vara världsmästare.

4 kommentarer:

  1. Cyklade hela förra vintern, och jag blev lite för övermodig ett tag och det blev en 360 som följd. Och jag lyckades att få fötterna i backen. Hoppas det går lika bra i vinter :-) ha det gött

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bra, man ska ju utmana sig själv. Med tanke på att du tränade på det och lyckades i fjol så är du nog ännu bättre på 360 denna vinter. :)

      Radera
    2. Hej Henrik! Hur ser träningen ut för dig på vintern? Själv så blir det mer gym och springband och motion till och från jobbet på cykel.men jag tycker det ät svårt när det är riktigt halt att våga trampa på, utan att det kan bli en otäck 360 :-( ha det gött

      Radera
    3. Jag brukar nöja mig med cykel. Ett par riktiga dubbdäck å så går det bra nästan varje gång.

      Radera