Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-09-13

Zwiftat

Hej och god morgon!

Igår körde jag Zwift, men av någon anledning så sparades det inte på Strava och faktiskt inte heller på Zwiftpower. Dessutom finns inga bilder på passet, så har det ens ägt rum?

Så som jag minns det så körde jag en "The Chop" strax efter klockan 22. Det är loppet där man kör i sina klasser och jagar klasserna framför. Så vi i A jagade B som jagade C som jagade D. Tyvärr blev vi bara tre i A-klassen så det blev inte mycket till gruppjakt där. Jag ville ändå få ett bra pass så jag drog och drog. Första 21½ minuterna så drog jag nog minst 19 av dom. Bästa 20 minuterna hade jag 324 watt. Sedan slog jag av och tvingade fram dom andra två. Lustempo blev det stundtals men så släppte vi iväg en av cyklisterna. Perfekt tänkte jag och lät det bli 8-9 sekunder upp till den cyklisten. Sedan attackerade jag och körde en riktigt svettig långrökare. Jag anslöt till han i täten och vi började samarbeta. Den cyklisten som jag hade attackerat ifrån var ett tag riktigt nära men till slut gav han upp jakten. Så vi blev två. Sista gången i branta backen på Innsbruck-banan så tryckte jag på sista biten över toppen och över krönet. Fick 6-7 sekunder som jag kunde förvalta in i mål.

Grattis Henrik!

Tyvärr finns det ju inga bevis, annat än min Garmin-data från passet. Tur att åtminstone den fanns då.. Så här såg det ut:
312 i 39 minuter, sedan var racet över.

Idag ska jag också träna, imorgon ska jag vila och på Lördag ska jag starta i Lida 24 h.

Jag såg att jag hade fått en fråga om energiupplägget inför loppet. Linda och jag kommer ha både det ena och det andra med oss. Det viktigaste där är nog att aldrig bli riktigt energilåg och tom, utan att man hela tiden ser till att äta lite grann.

Nu är det dags för jobb, vi hörs lite senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar