Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-05-17

Mina cykelmål 2012

- Vätternrundan under 7:12 med Conti Test Team
- Ta mig igenom Landsvägs-SM på ett bra vis
- Cykelvasan, topp 30 är målet och topp 50 är hyfsat
- 366 träningstimmar ( en timme om dagen)
Inför Vätternrundan så känns det som om jag är betydligt bättre förberedd i år än förra året. Tränat mer under året, kört mer landsvägscykel och några riktigt bra fartpass plus en tävling. Just att jag kört en gång innan gör ju att jag mentalt är bättre förberedd än förra året som också var mitt första varv runt Vättern. Trodde förra året att jag skulle klara Vätternrundan på ett bra sätt, men det blev ju ett jävla slit.
Landsvägs-SM är något som skulle vara fint att genomföra på ett bra vis. Förra året hade jag lite otur i början och brände för mycket krut redan första timmen. Kom ändå runt till slut men fick spendera sista varvet efter klungan. I år ska jag hänga med klungan. Banan i Södertälje luktar inte direkt favorit och det kommer nog bli en riktigt hård dag i sadeln.
Cykelvasan kom jag till med ganska dålig form förra året, var topp 40 till Oxberg ungefär innan raset till målet där jag nog var 84. I år ska jag vara i bättre form, men det är så tight mellan grupperna där så ett enkelt misstag kan bli väldigt kostsamt placeringsmässigt.
Förra året hade jag totalt 290 träning- och tävlingstimmar. Målet är att öka den dosen och nå snittet en timme om dagen. Som det är nu ligger jag minus sju timmar då jag fått ihop 131 timmar på 138 dagar. För att fixa snittet måste jag nog ha några timmar till godo i höst, men bara på Vätternrundan får jag ju ihop en veckas träning...


6 kommentarer:

  1. Kul med målen! Men jag kommer att sakna dig på tempo-SM. Klart du ska köra när du ändå är i Södertälje. Jag har ett par "pinnar" du kan låna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tempolopp är ju allt för avslöjande...

      Radera
  2. Har något minne av en väldigt brant backe innan mål i Södertälje när jag tävlade på -80 talet. Är det där det går sm eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svårt att säga om det är samma ställe... Södertälje CK har en karta på sin hemsida.

      Radera
  3. Fy fan vad du jagar timmar. Värre än en skidåkare ju!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir väl lätt så med dig som största förebild.

      Radera