Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-09-03

Jag är anmäld till Vildmarksloppet!

Hej och god kväll!

Två inlägg om dagen är bra för magen. Tänkte bara meddela att jag nu är anmäld till Vildmarksloppet på lördag. Det är en 32 kilometer lång terränglöpningstävling. TRETTIOTVÅ kilometer. Terränglöpning. Det kommer att bli episkt lidande mot slutet, gissar jag.

Har sneglat mot det loppet i några år nu men dels har det alltid krockat med Bockstensturens helg och dels så kan jag ju inte riktigt springa. Men så nu plötsligt så går Vildmarksloppet veckan efter Bockstensturen, så nu är jag anmäld.
Tur då att jag har tränat fyra pass med en sammanlagd distans om 28 kilometer. Hade ju helst hoppats på lite mer löpträning innan och framförallt längre pass. Men lördag är på lördag så det är bara att gilla läget. Vill ni se episkt lidande så ta er till Bjursås på lördag helt enkelt. Jag har någon bild om hur man liksom bara flyter fram i skogen på lätta steg, vi får väl se hur det går. Den längsta löpningen jag registrerat är 14.78 kilometer för två år sedan, men jag vet också att hösten 2009 så sprang jag ungefär 45 kilometer grusväg. Då tog jag helt slut efter ganska precis tre mil och sedan kunde jag inte träna på ett par veckor. Men det var då det. Vi får väl se hur länge jag behöver vila efter lördagen.

Mina löppass 19:e och 20:e augusti gick faktiskt ganska bra. Igår fick jag dock ont i fötterna och idag var det ett litet helvete. Hade hoppats på en stegrande formkurva där, men nu hoppas jag istället på att jag hinner vila upp mig till på lördag.

Jag vet inte om jag sticker ut hakan här eftersom jag aldrig sprungit något lopp och än mindre 32 kilometer terränglopp. Men jag siktar på under tre timmar så får vi se hur långt det räcker. Om jag ska gissa lite så tror jag att andra halvan kommer gå betydligt långsammare än den första, men jag kan ju ha fel. Hur som helst så blir det en rejäl utmaning för mig som jag ser fram emot.

Jag, i morse. 11.12 kilometer med katastrofben.

Bild från Vildmarksloppet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar