Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-10-12

Hur länge hade du letat efter ett par Oakley?


När jag ställde in kameran för att ta den där sista bilden så hängde jag mina Oakley som jag fått från Loveyewear på styret. Tog väl bilden och hann rulla ungefär 30 meter innan jag insåg att jag inte hade glasögonen på mig. Stannade och åkte fram och tillbaka säkert 4-5 gånger utan att hitta dom. Gick istället sakta och spanade. Hittade ena skalmen i riset bredvid stigen. Efter att ha gått fram och tillbaka ett par gånger så började jag systematiskt söka av området från stigen och 1½-2 meter bredvid.
Ett tag tänkte jag skita i glasögonen och fortsätta med träningen. Men så kände jag att om jag letat sådär jäkla länge så skulle jag hitta dom även om dom låg i tusen bitar någonstans. Efter nästan fyrtio (40!) minuters letande så hittade jag dom, klickade i den lösa skalmen och kunde fortsätta.

Lite senare så punkterade jag, gick i väggen och började frysa rejält eftersom jag dels var energilåg och dels så hade temperaturen sjunkit från 11 till 5 grader. Hade tack och lov med mig min tunna CRAFT-jacka som jag kunde ta på mig för att få upp värmen.

Ser ni förresten hur usel kvalité det är på den tredje bilden? Min kompaktkamera har helt klart sett sina bästa dagar...

Är ju inne i en spelperiod just nu. Sportbettingen har dock gått riktigt dåligt, så dom senaste dagarna har jag spelat poker istället. Spelar Sit & go med 5 spelare varje gång. Ettan och tvåan får pengar. På 12 spel så har jag vunnit sex och blivit tvåa på ett. Vinner man var tredje eller blir tvåa på två av tre spel så går man plus. Så pokern går bra! Spelar ändå bara om småpengar, så jag har inte lämnat in någon avskedsansökan ännu...
Kanske ska försöka vinna ihop till en ny kamera? Ikväll la jag dock ett "bombsäkert" tips på några EM-kvalmatcher, så där gick väl den pokervinsten...

1 kommentar:

  1. Jag behöver inte längre leta efter mina oakleys ty de är inte längre användbara pga. för repiga... Med andra ord: dags att börja leta igen. Efter ett nytt par.

    SvaraRadera