Christian Teledahl innan passet, spänstig som få.
Skidstadion har nu en slinga! Man behöver alltså inte längre åka fram och tillbaka, nu kan man åka runt runt istället. Skitkul! Tyvärr har man fortfarande inte gjort något åt motvindshelvetet från hästskon och upp mot vägen.
Det blev 16 varv för min del (tror jag). Lite drygt 48 minuter med en snittpuls på 161 och maxpuls på 183. Träning med sällskap är allt som oftast bättre än ensamgnugg, det kände jag idag. Med CT i hasorna gick det ju inte att börja fisåka. Så det var bra på alla sätt och vis, mer kvalité och mindre skidpromenad. Möjligen att mina hälsenor/vader/ljumskar/magmuskler inte håller med mig imorgon, men det tar vi då.
2010-11-25
SM på Sollerön 2011 - tävlingsbanan
"En förändring jämfört med i år blir det 2011. Varvet som körs blir något kortare eftersom svängen in i Vinäs försvinner i och med den nya förbifarten.
Men antal varav, sex för herreliten och fyra för dameliten, blir de samma.
- Varvet blir kanske tre kilometer kortare, säger Leif Resar."
Källa: http://www.dt.se/sport/article811045.ece
Varvet blir alltså ca: 31 km i år vilket ger en totallängd om ca: 186 km för herreliten. Så här såg banan ut 2010 och det är alltså svängen in i Vinäs som försvinner, och därmed den där tighta högerkurvan där fräningar sågs gena genom gräset på midsommarafton 2010:

En del cyklister, däribland jag, och åskådare tyckte inte banan var speciellt rolig. Men precis som förra året så tänker jag inte klaga speciellt mycket då den ju faktiskt passar mig väldigt bra. Att varvet blir som det blir kan ha att göra med att Gesunda är/var Huvudsponsor för SM, och då vill man givetvis ha ett varv som passerar Gesunda mer än bara en eller två gånger.
Nedan ser du SM-banan med ett grönt, mycket vackert, streck där jag tror att den nya vägen går. Vi slipper alltså ett par igångdrag (kort backe, farthinder och tvär kurva).
Det viktigaste är väl ändå att vi fortsatt åker genom Ryssa på Midssomarafton:
Men antal varav, sex för herreliten och fyra för dameliten, blir de samma.
- Varvet blir kanske tre kilometer kortare, säger Leif Resar."
Källa: http://www.dt.se/sport/article811045.ece
Varvet blir alltså ca: 31 km i år vilket ger en totallängd om ca: 186 km för herreliten. Så här såg banan ut 2010 och det är alltså svängen in i Vinäs som försvinner, och därmed den där tighta högerkurvan där fräningar sågs gena genom gräset på midsommarafton 2010:

En del cyklister, däribland jag, och åskådare tyckte inte banan var speciellt rolig. Men precis som förra året så tänker jag inte klaga speciellt mycket då den ju faktiskt passar mig väldigt bra. Att varvet blir som det blir kan ha att göra med att Gesunda är/var Huvudsponsor för SM, och då vill man givetvis ha ett varv som passerar Gesunda mer än bara en eller två gånger.
Nedan ser du SM-banan med ett grönt, mycket vackert, streck där jag tror att den nya vägen går. Vi slipper alltså ett par igångdrag (kort backe, farthinder och tvär kurva).
Det viktigaste är väl ändå att vi fortsatt åker genom Ryssa på Midssomarafton:
Etiketter:
SM på Sollerön
En skum tomte på bussen
50 minuter från uppvaknande till att barnen, med frukost i magen, var lämnade på dagis. Helt okej ändå. När jag har jobbat klart idag väntar sex lediga dagar. Ska bli skönt det. Inleder nog ledigheten med ett kvällspass skidor, ska dock ha fästvalla på denna gång. När tror ni dom drar längre spår på Lugnet? Någon annan som ska kvällsåka skidor? Jag hoppas på att kunna vara där 21.
2010-11-24
The Trashmen - Surfin' Bird ( 1963 )
Den här tröttnar man aldrig på.
Tågbloggen
Tåg till jobbet i morse, som alltid då jag börjar 06:00. Köpte biljett innan avfärd men slapp visa den. Har lite känningar i magen från gårdagens övningar faktiskt, det var nog tur att det bara blev en kvart. Dagens tunga fråga är annars om jag skall slakta mitt Youtube-konto för att kunna gå från två till ett Google-konto. För att göra det måste jag alltså radera mitt nuvarande Youtube-konto och starta om med ett helt nytt. Känns ju lite jobbigt, som ni säkert förstår. Adsense går ju också förlorat, men det känns inte som någon större förlust.
2010-11-23
Skidpremiär FTW!
Klockan 21:45 idag var det dags för vinterns skidpremiär med skidor av senaste modell
Lugnets skidstadion i all sin prakt.
Ni kanske undrar hur länge/mycket jag åkte? Jorå så att. Det blev fem varv runt Lugnets spår. Det gör ni väl inte om i första taget? Nu är det ju som så att spåret bara mäter 500 meter, men det tar givetvis inte bort bragdstämpeln från min insats. Ett tag funderade jag på två varv till, men så kom jag på att det ju faktiskt är mer än fyra år kvar till VM på hemmaplan. Dumt att bränna allt krut nu liksom. Så det blev en kvarts skidande. Jag skulle kunna säga att jag åkte så lite för att jag är klok och inte vill dra på mig skador så här i början, utan jag öppnar lugnt och stegrar träningen allt eftersom. Men egentligen hade jag inte så mycket mer tid och det var rätt tråkigt att åka runt nere i stadion. Att det gick en aning långsamt förklaras givetvis med hård vind, nysnö från kanonerna i spåren, inget fäste, gamla skidor, dåligt glid och så vidare.
Hellre lite träning än ingen träning!
Lugnets skidstadion i all sin prakt.
Ni kanske undrar hur länge/mycket jag åkte? Jorå så att. Det blev fem varv runt Lugnets spår. Det gör ni väl inte om i första taget? Nu är det ju som så att spåret bara mäter 500 meter, men det tar givetvis inte bort bragdstämpeln från min insats. Ett tag funderade jag på två varv till, men så kom jag på att det ju faktiskt är mer än fyra år kvar till VM på hemmaplan. Dumt att bränna allt krut nu liksom. Så det blev en kvarts skidande. Jag skulle kunna säga att jag åkte så lite för att jag är klok och inte vill dra på mig skador så här i början, utan jag öppnar lugnt och stegrar träningen allt eftersom. Men egentligen hade jag inte så mycket mer tid och det var rätt tråkigt att åka runt nere i stadion. Att det gick en aning långsamt förklaras givetvis med hård vind, nysnö från kanonerna i spåren, inget fäste, gamla skidor, dåligt glid och så vidare.
Hellre lite träning än ingen träning!
Etiketter:
Barnens Skidspel,
Vasaloppet
The return of Bussbloggen
Sitter på 254an med avgångstid 18.47 från Borlänge resecentrum. Som alltid är det bussen till Falun som är det bästa med Borlänge. Idag känns det som om det tar längre tid än vanligt, hemlängtan? Imorgon öppnar jag klockan 6 så då blir det tåg. Första två gångerna jag åkte tåg köpte jag biljett innan jag satte mig på tåget, men ingen kollade biljetten så gången efter det tänkte jag köpa biljett på tåget men ingen konduktör kom. Senast jag skulle åka tänkte jag också "köpa biljett på tåget", då kom en konduktör för första gången och jag fick betala. Och som jag betalade; 155 kronor för sträckan Falun-Borlänge. Känns som om det blir förköp imorgon..
Prenumerera på:
Kommentarer (Atom)


