Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-04-11

Så var Falu CK's ungdomsträning igång

Tjena!

Idag startade Falu CK sin mycket omtyckta ungdomsträning. Min dotter Ebbah är den enda i familjen, förutom jag då, med intresse av cykelträning. Så vi var där, Ebbah för att träna och jag för att informeras.
Från och med nästa måndag så kör Falu CK ungdomsträning varje måndag på Lugnet klockan 18. För de äldsta grupperna så finns också träningar på onsdagar och torsdagar.

På plats var ca: fyrtio tusen miljarder barn och deras föräldrar:
Alla fick inte plats på bild.

När barnen var ute och cyklade så informerades vi föräldrar om Falu CK, lite riktlinjer angående ungdomsträningen samt information om Långa Lugnet. I vår klubb behöver man inte sälja något eller hjälpa till med allt möjligt, allt som krävs är att man hjälper till vid Långa Lugnet. En eller max ett par dagar per år alltså. För i år kör vi ju också Lilla Lugnet, en tävling för alla barn och ungdomar. Eftersom mina barn är med i trettioelva olika idrotter så känns det rätt gött att slippa alla korvar, underkläder och rabatthäften. 

Men det var inte bara guld och gröna skogar på informationsmötet. Man informerade nämligen om att man beslutat att sluta med fikat efter ungdomsträningarna!!! Både Jens och jag konstaterade att det inte skulle mottas bra hos våra barn.... Jag uppfattade dock faktiskt att någon eller några föräldrar tyckte att det var ett bra beslut. Men alltså... ..inget fika?!

Det enda som Jens och jag hade sagt inför ungdomsträningen/mötet var att vi kanske skulle samköra fikat efter något pass. För det har alltid varit ett par föräldrar som stått för fikat efter varje träning. Men, nu blev vi utan.

Se nu till att anmäla er till Långa Lugnet den 28:e maj, så ses vi där! 

Ebbahs grupp, den röda. Totalt finns sex olika grupper där cyklisterna är indelade efter ålder.

2 kommentarer:

  1. Alltså wow, 108 barn:)! Hur tar ni hand om alla? Ut många ledare? Vi (OkTyr) startar upp våra barnträningar den 18/4 och eftersom vi inte har något måste att föranmäla är det svårt att veta hur många som kommer! Vi vill ju att det ska bli bra och att vi tar hand om alla på ett bra sätt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varje grupp har en ansvarig ledare och sedan är det en eller ett par ledare ytterligare med i varje grupp. SISU har bra utbildningar!

      Radera