Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-04-11

Distansvecka

Igår var jag ute med Frida en halvtimme på cykelbanan som passerar vårt hus. Passade då på att smygfota alla cyklister som passerade, totalt blev det 11 stycken. När vi gett upp och skulle gå in så passerade fem ytterligare. Så 16 cyklister på typ 32 minuter, däribland Cofidis-proffset Jonas Ahlstrand (högst upp i mitten).

Inspirerande med så många cyklister som passerar huset när jag kan cykla, lite jobbigare att se alla cyklister om jag själv inte kan cykla...

Denna vecka har jag distansvecka. Det blir ett skönt avbrott från vinterträningens nötande. Tävlingssäsongen närmar ju sig och en distansvecka brukar kunna ge formen en liten knuff i rätt riktning.
Igår så vågade jag knappt kolla i träningsprogrammet då jag hade så ont i benen och fruktade vad jag skulle behöva genomlida idag. Men, jag hade planerat en vilodag som start på på en distansvecka. Så himla skönt och välplanerat... Man lär ju variera sig i träningen så en vecka med bara distans blir ju precis det. Variation. Det enda bekymret är väl hur jag ska kunna klämma in en massa träningstimmar i vardagen....

Har faktiskt inte en enda intervall inplanerad denna vecka. Ser fram emot träningen, men inte pusslandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar