Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-10-22

Ett vitt papper

Egentligen är jag ju lite som ett vitt papper när det gäller det här med längdskidåkning och allt som hör till. Så allt som folk säger fastnar. Jag vet ju att man måste vara lite selektiv och använda sitt förnuft också, men det är svårt när man inget vet.
Lyssnade på ett par riktigt långa, och då menar jag riktigt långa, genomgångar av en landslagsvallare när det gäller hur man vallar. Både hur man som motionär bör valla och den andra genomgången om hur eliten vallar för tävling. Det är ju inte lite att lägga på minnet, om jag säger så. Men jag tror jag lyckades få in det rätt bra. Om inte annat så för att han tvingades upprepa samma saker flera gånger då vissa frågade 1000 frågor om och om igen.
Så nu är jag vallningsexpert. Petter Myhlback pekade ut vilka vallor som var bra att ha till en början. Grunden så att säga. Men han skulle lika gärna ha kunnat peka ut den sämsta skiten som fanns, så mycket vet ju jag. Men jag litar på Petter, han har ju förutom en fin skidkarriär bakom sig också tävlat duktigt i MTB och han rakar inte benen. Så det känns tryggt.
Men jag har inte köpt någonting i skidväg ännu. Börjar väl bli dags snart. Blev faktiskt lite förvånad över hur stor skillnad det var i vikt mellan olika skidor. Skit också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar