Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-11-20

En fantastisk gårdag och planer för idag

Hej vänner!

Nu har jag några minuter på mig att blogga igen i det välfyllda programmet som vi har på denna resa. Igår gick det liksom i ett från att vi hade vaknat till dess att vi slocknade. Men det är bara kul, givetvis!

Igår cyklade vi en runda nära Oudenarde och hann med ett antal klassiska backar och ett par kullerstenspartier. Den andra bilden är från Paterberg. Jag vet inte om jag har något skit i kroppen eller om formen bara är kass, men jag fick verkligen slita igår. Det var liksom som att cykla med bromsen i hela tiden. Tur då att miljön var så inspirerande att det gick bra ändå. Riktigt härlig runda!

Efter cyklingen så åt vi lunch och kikade runt på Flandern Runt centret. Där fanns många gamla saker, nya saker och en hel del historik för den som är intresserad. Samt en souvenirbutik där jag gjorde resans hittills enda inköp; en flandernflagga.

Kvällen avslutade vi med sex timmar i velodromen 't Kuipke. Det här var inget som jag såg på förhand som något av dom största grejerna med resan, men det var verkligen häftigt att vara där. Det hela är som en stor nattklubb med en cykeltävling mitt i. Hela innerplan är en enda stor festplats, det var varmt och musiken var hög och intensiv.
Norge hade Anita Stenberg där som faktiskt lyckades bli tvåa totalt, riktigt imponerande!
Sista bilden visar Bradley Wiggins. Rätt bra tajming och kul att det gick att få en så pass bra bild även med mobilen som kamera.

Idag är hela programmet uppbyggt kring att vi ska till världscupen i cyclocross i Koksijde för att kolla på damernas och herrarnas elittävlingar. Med pressackreditering. Resans höjdpunkt, om ni frågar mig. Men, precis innan jag började skriva detta inlägg så läste jag att tävlingarna är inställda idag på grund av dåligt väder. Det är typ storm här i Belgien, så det är väl därför. Så nu vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på istället. Samling om en kvart och jag har inte packat en pinal än. Så jag packar väl i alla fall ihop och ser vad som händer.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar