Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-08-03

Vunnit en start i Vasaloppet och idag kollade jag på Ride of Hope


Hej och god kväll, cykelvänner!

Igår så var jag med på en Instagram-tävling som CRAFT hade. Det man kunde vinna där var en fristart till Vasaloppet i vinter och det lyckades jag med. Så i vinter ska jag staka lite mer än vad jag skulle gjort annars. Linda håller ju på med en klassiker, så jag hade väl tänkt åka skidor i alla fall. Men nu blir det kanske till att gnugga lite extra. Dags att valla skidorna!

Idag så har jag haft vilodag inför Finnmarksturen. Linda däremot har som sagt varit ute och cyklat med Ride of Hope. Jag tog med mig Frida, Ebbah och en kamera och åkte ut för att titta. Lite som folk som kollar på cruising, fast vi kollade på förbipasserande cyklister. Vi åkte till Torsång för att käka glass och sedan fortsatte vi ner till Stora Skedvi där dom hade sin depå och hängde där, Linda cyklade sedan hemåt igen medans övriga gänget fortsatte mot Västerås. Tjejerna och jag körde raka vägen hem och fixade lunch.

Nu på kvällen har Linda och jag spenderat en hel del tid med att limma nytt däck på hennes flashiga hjul. Alltid lika kul. Eller ja, det var nog roligare att limma crossdäck ändå än vad det är att limma MTB-däcken. Eller så har jag bara tappat stinget.

Imorgon är det slut på vilan och jag ska köra ett väckningspass. Tänker mig att upprepa succén från Engelbrektsturen och köra 3x10 minuter. Standard, men har också funkat bra dom flesta gångerna.

Nä, god natt hörrni. Vi hörs väl imorgon igen?!

Glöm inte bort att ni kan följa mig på Instagram också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar