Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-04-20

Lite cykling på Söderåsen

Vädret under resan ner var ju ett riktigt saftkalas, hade väl ungefär sex timmar med vräknederbörd av olika slag

Sen kom jag till Skåne och plötsligt var det solsken och 8 grader varmt

Ville trampa lite cykel så jag bytte ju om illa kvickt och drog ut för att kika lite på tävlingsbanan och Söderåsen där tävlingen går imorgon. Jag bor bara någon enstaka kilometer från banan så det var ett rätt givet alternativ. Hann med två idioter under de första två kilometerna som jag var ute. Först får jag ett dubbelmöte, en bil som kör om en annan bil samtidigt som dom möter mig, hur tänker man då som förare? Sikten var god så föraren hoppades väl att jag skulle flytta mig, vilket jag hann göra med ett långfinger och en spottloska som tack. Kommer väl sen några hundra meter innan en annan idiot kör om mig, i en kurva precis innan en korsning samtidigt som vi får möte. Alltså, människor!?

Själva cyklingen -idiotbilister var ju fantastisk: kuperat, slingrigt och vackert på åsen

En timme och åtta minuter fick jag ihop och det vore ju dumt att klaga. Imorgon startar jag tävlingen klockan 12 och någon vinner den runt klockan 17. Jag skulle bli fenomenalt nöjd om jag tar mig runt tävlingen i någon form av grupp. Håll tummarna!

2 kommentarer:

  1. Det där såg ju riktigt mysigt ut. Måste nog pallra mig ner till Skåne nån gång.
    /J

    SvaraRadera
  2. Ja, Söderåsen är helt klart värt ett besök!

    SvaraRadera