Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-03-30

Två timmar och fjorton minuter "distans"

Ställde in pulsklockan på 75-85% av max och rullade iväg. Hade tänkt mig ungefär 2½ timme och var lite orolig för att det skulle bli mer. Formen är ju inte god, så jag ställde in mig på att vara mentalt stark istället. Efter ungefär 20 minuter bestämde jag mig för att dela upp passet i halvtimmesblock, där jag skulle ha högre snittpuls för varje halvtimmesblock som gick. När jag under första halvtimmen snittade 163 så insåg jag att det var en hård dag som väntade. Tuggade på och hoppades på 164 i snittpuls i andra halvtimmen, men jag råkade snitta 166. Tredje halvtimmen började det bli lite jobbigt men snittpulsen blev ändå 168. Nu visste jag att det skulle krävas en del för att höja också i fjärde halvtimmen, men med 171 i snittpuls så lyckades jag. Sista biten hem behövde jag inte bry mig i några efterföljande halvtimmar så då kunde jag stå på lite och avslutade med 14 minuter på 174 i snittpuls.
Totalt blev det 2.14 med en snittpuls på 168 (86% av maxpuls).
Bra och hårt pass helt enkelt. Nu måste jag stressa lite för att hämta Filip på dagis och ta oss till doktorn innan 14.00. Så ni får några bilder från passet. Svartvitt givetvis.
Lämnade Falun via Stennäset.

På väg från Bjursås mot Sågmyra.

Början av backen från Sågmyra mot Rexbo via Solarvet.

Blickade bakåt när jag kommit en bit upp.

Uppe i Solarvet.

På väg från Rexbo mot Smedsbo.

2 kommentarer:

  1. Usch vad hemskt det ser ut med snö...

    SvaraRadera
  2. Hur långt tog du dig denna rundan då?

    /Marcus

    http://marcusforslund.com

    SvaraRadera