Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-01-24

Vid nödsituation: kör spurter

Maxwatt: 1234, bästa 5 sekunderna: 1109 watt

Om motivationen är låg, benen slut och kroppen trött så kan man ändå alltid spurta. Ibland fixar man kanske inte mentalt att köra intervaller eller annat, men att spurta borde man alltid kunna klara av. Igår hade jag tydligen ingen lust med att träna. Men jag satte mig till slut på Monarken och rev av tio spurter på ca: 10 sekunder vardera.

Jag har ingen aning om hur min spurt-effekt står sig i jämförelse med andra, eftersom väldigt få redovisar några spurtsiffror. Det enda jag är riktigt säker på är att det inte skulle skada med fler watt.

Med låg motivation så flyttade jag runt lite möbler och saker i cykelrummet igår innan träningen, fick upp spegeln som familjen tänkt slänga och några bilder som jag haft på jobbet i mitt förra kontor. Hemtrevligt!

All data från träningen hittar ni här: http://connect.garmin.com/activity/434750554

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar