Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-03-23

Ny ordförande i Falu Cykelklubb

Efter en tid som tillförordnad ordförande i Falu Cykelklubb så är jag nu, efter kvällens extra årsmöte, kort och gott Ordförande. Det känns mycket bra faktiskt. Kul också att styrelsen nu är fulltalig igen. Även om jag kanske inte är någon erfaren styrelseperson så känner jag själv att detta kommer gå mycket bra. Har inte heller någon erfarenhet av att driva en förening eller organisation, men där har jag ju vår styrelse och de äldre i klubben att luta mig tillbaka mot om det är några frågor. Istället är jag nog någon som kan vara med och utveckla klubben och vår verksamhet på det sportsliga planet. Jag ser mig själv som någon med idéer och passion.
Viktigast för mig personligen är sammahållningen. Den måste bli bättre och det är grunden i en välmående och välfungerande förening.
Ekonomin är alltid viktig, oavsett organisation. Här har vi i år tre (kanske fyra) starka sponsorer, så det ser bra ut tycker jag. Det handlar mycket om att hålla ner utgifterna och i slutändan så ska ju pengarna som gå in också gå ut till de som cyklar på ett eller annat vis.
Mer tjat om Falu CK kommer ni väl få läsa här i bloggen senare, nu ska jag äta lite morotskaka som min fru har gjort.

6 kommentarer:

  1. Grattis! Kommer att gå lysande!
    /Lasse

    SvaraRadera
  2. Lycka till!

    E L I T

    B R E D D

    T R I V S E L

    E K O N O M I

    SvaraRadera
  3. Vad roligt. Tror det blir prima.
    /J

    SvaraRadera
  4. Grattis Henrik!
    Det kan möjligtvis vara det bästa som har hänt inom cyklingen i falun på väldigt länge.

    Det ska bli kul o följa din nya karriär.

    SvaraRadera
  5. Gratulerar! Inte allt för oväntat men riktigt roligt att läsa, det här kommer att bli bra!

    SvaraRadera