Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-01-17

Tangerat rekord, nästan

Pedal på plågomaskin

Egentligen vet jag väl inte om det var så mycket till nästan rekord. Jag var ändå en ganska bra bit ifrån även om själva försöket i sig var helt okej och resultatet blev faktiskt bättre än jag på förhand trodde att det skulle gå.

4x4 på tangerad rekordeffekt (376 Monark-watt) var planen. I tre intervaller så fixade jag det med nöd och näppe men i den sista intervallen så gav jag upp efter 1:21. Jag var alltså 2:39 ifrån att fixa det, vilket är mycket. Men å andra sidan så fixade jag faktiskt det mesta av passet som var på förra årets högsta watt-notering. I januari. Jag känner dock att det snart är februari och det börjar bli dags att slita sig ur gamla vintervanor och dunka på lite mer. Kötta, helt enkelt.
Jag tror att med lite bättre förberedelser inför passet och kanske lite mer pepp så hade det gått.

Passet hittar ni här: http://connect.garmin.com/activity/431111971 och effekten enligt Garmin blev: 407, 407, 406 och 398.

5 kommentarer:

  1. Lite tyngre vänsterfot i vilan? :) Power balance är något jag skulle vilja se också. Har du någon nytta av det i övrigt att kunna se Left/Right?

    SvaraRadera
    Svar
    1. 56, 57 och 53 % vänster fot i vilan. Vet inte vad det beror på faktiskt. En sak kan vara att jag gärna startar med vänsterfoten om jag startar från stillastående så om jag slutar trampa under vilan så är det nog ofta vänstern som står för start-watten.

      Radera
  2. Hur står sig watten på Vectorn jämfört vad du har i Monark korgen med kadensen?
    Har själv Vector men aldrig testat på en Monark.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Monark-watten blev 376 med 94 i kadens och 4 kilo i motstånd. 407, 407 & 406 sa Vector. Alltså kring 8% diff, vilket ju brukar vara det man räknar med när man jämför effektmätare med Monark.

      Radera
    2. Sorry, måste varit blind imorse.
      Stod ju i texten :)
      Dags för ftp test :)

      Radera