Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-03-26

Tillägg i mitt CV

Jag har sökt ett par arbeten under tiden som jag studerat. Och för att få till det där perfekt skrivna CV:t så har jag givetvis sökt information och läst andras CV för att få en uppfattning om hur man gör det bra. Vissa listar bara sina uppdrag med titel och tid för uppdraget. Andra (företrädesvis de med få uppdrag...) anger också vad de åstadkommit under tiden för det aktuella uppdraget.
Exempel:
VD för Nystartade Företaget 2007-
- Lönsamhet skapades på drygt ett år.
- Omsättningen ökade efter två år med över 40%
- Nya affärsplaner arbetades fram.

- Ett kvalitetssäkringsprojekt genomfördes.

Så jag tänkte lägga till Ordförandeposten i Falu Cykelklubb på mitt CV:
Ordförande i Falu Cykelklubb 2010
- Ställde in hink, mopp, rengöringsmedel och hushållspapper i testcykelrummet

- Tömde den överfulla papperskorgen
- Såg till att föreningen fick en ny, billig, tillbringare i plast från Clas Ohlson
- Skaffade saft och kakor åt föreningen. Visst, kakor fanns tidigare, men inga med choklad i

3 kommentarer:

  1. Bra Henrik, det är detaljer som kan fälla avgörandet.

    SvaraRadera
  2. söker du jobb som vaktmästare?
    jobbet är nog ditt med det CVet

    SvaraRadera
  3. Mycket bra tänkt!

    SvaraRadera