Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-03-07

Resultat Vasaloppet


Jörgen Brink vann. Det tyckte jag var kul faktiskt. Han är värd en stor framgång efter några tunga år. För egen del gick det jättebra. Stod långt bak i led fyra så det gick väldigt långsamt första halvtimmen. Men efter det kunde jag börja avancera och passerade ca 1800 personer från första kontrollen smågan och till målet där jag kom in på placering 1800. Hade kanonskidor och kände mig hyfsat pigg till Oxberg. Därifrån levde jag på bra skidor och vilja till sista milen. Med 6 km kvar så fick jag för första gången se mig passerad av någon. Något jag tyckte var kul var att det var i princip helt tyst i spåren. Bara ljuden från skidor och stavar hördes. 16000 personer har nog aldrig varit så tysta samtidigt.

11 kommentarer:

  1. Vi på Kadens tycker det var en medioker insats. ;-) / Jojje och Robban

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat Henrik! Starkt hela vägen till Mora

    SvaraRadera
  3. starkt stakat! när och var hade du kulast?/stef

    SvaraRadera
  4. Utför. Och över mållinjen.

    SvaraRadera
  5. Om du gillar att åka utför är Vasaloppet perfekt det går ju i princip bara utför ;-) Bra kört!

    SvaraRadera
  6. Haha, det trodde jag med Robban. Men när man väl åker så känns det fan som ett bergsmarathon x 3. Så kände då jag idag :)

    SvaraRadera
  7. Mats Hellberg.7 mars 2010 kl. 20:44

    GRATTIS Öijer.
    Först Hackmora Bergslopp och nu Vasaloppet, två mandomsprov med bara ett halvår emmellan, vilken förvandling, snart är du lika hård som bröderna Steen!!
    Du hedrade verkligen Sågmyra SK med ditt premiärlopp i Vasan.

    SvaraRadera
  8. En Svensk klassiker härnäst? Cykla och springa kan du, bara simningen som man kan undra över!

    SvaraRadera
  9. Tänk på följande: De romerska akvedukterna hade ett fall på 1 cm per kilometer. Genom detta levererade de ca 13 m3/s vatten till de då 1 miljon invånarna (samma vattenmängd som får idag). Fallet från högsta punkten innan Smågan till Mora har ca 40 000% mer lutning. Alltså är det bara att rinna ner när man väl tagit sig upp. Så enkelt är det. Jag rekommenderar alla att prova själva.

    SvaraRadera
  10. Bra skidor säger du, hur hade du preparerat glidet?

    Johan

    SvaraRadera