Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2008-10-27

Retro.

Tomas Löfgren, som är tävlingsledare för Borlänges CX-tävling, sa idag att han hört att det kan bli snö på söndag.
Vi pratade om det igår också. Jag sa att det skulle bli kallt och det vore fint med runt 5 centimeter snö.
När han skrev det idag sprang jag till SMHIs hemsida och kikade..

Och visst ser det ut som om det blir kepsväder till helgen.


Visst, inte en snöflinga från SMHI, men väl kyla. Och då kan ju snön komma.
Sprang då och kikade på lite bilder från den första CX-tävlingen i Sverige, i modern tid.

Året var 2000 och Fredrik Kessiakoff och Fredrik Ericsson kämpade om segern. Killen med ett a i efternamnet vann.


Stämning.


Även jag var med.


Ah.
Det var tider det.
Nästa gång som vi körde cx-tävling med snö, så vann en annan stor världsstjärna. Nämligen jag.
1. Henrik Öijer Falu CK
2. Johan Landström Cykelcity + 0.03
3. Fredrik Ericsson Cykelcity + 0.15
4. Mattias Nilsson Falu CK + 1.30
5. Magnus Darvell Falu CK +1.31

6 kommentarer:

  1. Jag minns att du vann den där tävlingen. Andra med snö alltså. Jag tror jag minns det så bra eftersom jag var i Valbo och shoppade hela dagen. En hel del kassar blev det vill jag minnas.

    SvaraRadera
  2. Det skall bli kul att gästa Falun och Borlänge! Undrar vad det är för priser som lottas ut i sportklassen? Med tanke på arrangörerna så tänker jag mig lite kolfiberbromsar, några dugasttuber, ett par kolfiberhjul eller något annat trevlig. Sportklassen rules.

    Mvh Fredric
    www.cxsweden.com
    www.mck.se

    SvaraRadera
  3. Tack, nu blev jag sugen igen som tänkt banga i helgen. Hoppas mina nya hjul kommer fungera bra. :)

    Seniorklassen rules, så det så. haha

    SvaraRadera
  4. åhh öijer, jag noterade något grymt i ditt inlägg. i resultatlistan står det att jag var 1.30 efter segraren, med andra ord dig. men det står också att magnus darvell var 1.31 sek efter dig. det var mäktigt. jag kommer ihåg de som igår. första gången jag slog darvell. större än att vinna världscup.

    SvaraRadera
  5. shit, på med dubbdäcken innan helgen alltså (på bilen!).

    SvaraRadera
  6. Vad räknar du med modern tid? I stockholmsområdet kördes ett par CX tävlingar i mitten på 80-talet. Bla, vid Täby Centrum och vid Johannelundstoppen på järvafältet.
    Men det var väl då du inte ens var påtänkt kanske :o)

    SvaraRadera