Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2008-10-26

Hjälp mig.

Jag vill ha en digital systemkamera.
Men vilken ska jag ha?

Då jag ska skjuta mycket cykelbilder, så lär det vara en rapp apparat.
Givetvis ska snorungarna också plåtas, och dom sitter ju inte direkt heller stilla.

Vilken kamera är snabbast och bäst?
Utan att vara dyrast.


Nu ska jag och dom äldre ungarna gå till affären.
Sen ska jag skriva om ett problem som jag har. Har velat ventilera detta stora problem länge. Men nu har jag inte tid.
Hejdå.

8 kommentarer:

  1. Om du vill fota ungarna är det bra att ha en vridbar display. Då kan du ha kameran på låg höjd utan att sätta dig på knä eller lägga dig på marken. Barnbilder blir ju så mycket bättre om man kommer ner på deras höjd. Sedan är ju en snabb kamera ett måste även för barnbilder.

    SvaraRadera
  2. Hur mycket vill du lägga ut??
    Lägger en röst på Canon 40D, går att fynda på den nu på blocket och fotosidan.se eftersom efterföljaren 50D precis släppts. Alternativt Nikon D300 som är snäppet vassare och dito dyrare.6 resp 8 bilder/s. Väljer du nån av dessa finns mycket tillbehör att välja på, nytt eller beggat. Sony är en uppstickare.

    SvaraRadera
  3. Morsning! Mitt tips är en Canon 450D & då bara kamerahuset, om du ska köpa nytt. Då får du mycket kamera för pengarna. Inte lika snabb (3,5 bilder/sek) som tidigare förslag. Sedan köper du ett schysst objektiv med bildstabilisator.

    Vi syns till helgens race.

    SvaraRadera
  4. Vi har en EOS 400d som funkar fint för cykelbilder. För barnplåtning är det ett fast objektiv med stor bländaröppning som gäller så man kan ta bilder i befintligt ljus inne också.
    /Peter

    SvaraRadera
  5. Nikon D60, det finns snabbare med då kostar de... Men Peter, varför har du fått för dig att Henkan skulle vilja ta barnbilder? Han skrev ju bara cykelbilder ;-)

    SvaraRadera
  6. edit. han nämnde barnbilder...

    SvaraRadera
  7. Canon är kanon! Väljer du Nikon blir jag besviken.

    SvaraRadera
  8. Fast ljusstark optik lämpar sig också väl för närbilder på kolfiber, tubdäck och annat viktigt. Då finns utrymme för skojiga skärpedjupsvarianter. För bra cykelbilder på en själv och/eller ens cykel rekommenderar jag en fotoutbildad fru.
    /Peter

    SvaraRadera